آخرین خبرها

یک مقام سپاه پاسداران، خواستار محاکمه و مجازات سران اصلاحات شد

۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه


رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار دستگیری و محاکمه سران اصلاحات شده است. این مقام سپاه، از میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمد موسوی خوئینی ها به همراه دو وزیر کشور سابق ایران به عنوان سران اغتشاشات نام برده است.
دو نفر از اصلاح طلبانی که، یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه به طور تلویحی خواستار محاکمه آنها شده (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.
محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران و محمد موسوی خوئینی ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز از تشکل های اصلاح طلب و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده "سلام" نیز از جمله این افراد هستند. آقایان محتشمی پور و موسوی لاری نیز وزاری کشور سابق ایران و مجید انصاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز نیز از دیگر سیاستمدارانی است که در نوشته آقای جوانی تقاضای محاکمه و مجازات آنها مطرح شده است.
یدالله جوانی، رئیس دفتر سپاه این موضوع را در هفته نامه "صبح صادق" ارگان رسمی سپاه پاسداران مطرح کرده است. این فرمانده سپاه سرکوب اعتراض ها را باعث "بیمه شدن دست کم ۲۰ ساله انقلاب" خواند و پیش از آن نیز از فعالیت های انتخاباتی میرحسین موسوی، با عنوان برنامه ریزی برای انقلاب رنگین یاد کرده بود.

نوشته اخیر او می گوید که "حاکم کردن تفکر سکولاریسم بر کشور هدف نهایی کودتاگران مخملی بود. کسانی که در دوره دوم خرداد و در شکستن ساختارهای نظام دینی و سکولاریزه کردن کشور شکست خوردند، با یک برنامه ریزی جدید و با برگ میرحسین به عنوان یک چهره به ظاهر خط امامی و مدافع ارزش های انقلاب اسلامی، وارد صحنه شدند."این مقام بلند پایه نظامی ایران در حالی خواستار محاکمه شماری از شخصیت های طراز اول جمهوری اسلامی شده که پیش از این در جریان برگزاری دادگاه تعدادی از چهره های اصلاح طلب یکی دیگر از سیستمداران تندرو عنوان کرده بود که اکنون که دانه ریزها در دادگاه اعتراف کردند باید به سراغ دانه درشت‌ها و کسانی که دستور برپایی "اغتشاشات" را داده بودند، رفت.میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی در کنار تعدادی دیگر از چهره های سرشناس مذهبی اعتراض صلح آمیز را مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی حق مردم خوانده اند و خواستار ادامه اعتراض ها به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن شدند.در جریان سرکوب اعتراض های مردمی از سوی نیروهای دولتی، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان ایرانی و سیاستمدارن اصلاح طلب و روزنامه نگاران و فعالان مدنی دستگیر شده اند و مطابق گزارش های رسمی، ده ها نفر جان باخته اند.در حالی که مهدی کروبی از شرایط پس از اعلام نتایج انتخابات با عنوان "تحمیل کودتای نظامی" سخن گفته و محمد خاتمی آن را "کودتای مخملین علیه مردم" توصیف کرده، شماری از مقام های نظامی و امنیتی و برخی از چهره های قضایی از این وقایع با نام انقلاب مخملی، کودتای مخملی، انقلاب رنگین و تعابیر مشابه با آن نام می برند که اصلاح طلبان با همکاری کشورهای غربی در پی اجرای آن بودند.به تازگی مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران، از وقایع اخیر این کشور با تعبیر " شکست طرح کودتای سبز" نام برده است.رنگ سبز، رنگ ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی است و مردم معترض به وقایع اخیر ایران به نشانه حمایت از آقای موسوی و اعتراض به شرایط پیش آمده، هنوز هم از آن استفاده می کنند.آقای موسوی با اشاره به دادگاهی که در حال محاکمه شماری از معترضان از جمله سیاستمداران اصلاح طلب است، می گوید "این اتهامات بی ‌پایه در حالی ایراد می‌شود که ما دائم تأکید می‌کنیم که مسائل ما مسأئل ملی و داخلی است و ربطی به بیگانگان ندارد. حتی ایرانیان خارج از کشور هم در حمایتی که از حرکت مردم در داخل کشور کردند به خارجی‌ها پیوند نخوردند."به گفته آقای موسوی "ما انقلاب کرده بودیم که اگر دادگاهی هم داریم، دادگاهی باشد که برای مجرمان باشد . . . و همه ملت هم روند قانونی و عادلانه آن را حس کند."

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

1 نظرات ::

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.

طراحی شده توسط ندای ایران زمین