آخرین خبرها

لسوتو كجاست؟

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

مردمسالاري: ديروز وزير امور خارجه لسوتو با وزير امورخارجه كشورمان ديدار كرد و در كنفرانس خبري از گسترش تجارت پشم با ايران استقبال كرد.

از آنجايي كه ممكن است نام اين كشور در ايران چندان آشنا نباشد معرفي كوتاهي از اين كشور آفريقايي مفيد خواهد بود. كشور پادشاهي لسوتو، قلمروي در جنوب آفريقا است كه پوشيده از سرزمين هاي مرتفع است و دسترسي به اغلب روستاهايش تنها با اسب يا پاي پياده امكان پذير است. از لسوتو به عنوان فقيرترين كشور جهان ياد مي كنند.

هرچند در اين كشور كوچك خانه ها اغلب كاهگلي است و مردمانش دور از دنياي مدرن و امكاناتش روزگار مي گذرانند، اما جاده هاي زيادي ساخته شده كه مسافران را نه به آبادي ها كه به معادن اين كشور مي رسانند. 86 درصد نيروي كار اين كشور در مزارع مشغول به كار هستند. نرخ بيكاري در اين كشور 45 درصد است و 49 درصد از مردم آن زير خط فقر زندگي مي كنند.

نرخ تورم در آن 12 درصد است. واحد پول لسوتو نيز، لوتي با واحد جز» (ليسنته) نام دارد. جمعيت اين كشور دو ميليون و 128 هزار و 180 نفر با ميانگين سني 21/2 سال است.

اميد به زندگي براي زنان 39/34 و براي مردان 40/97سال است. 9/28درصد از مردم اين كشور به بيماري ايدز مبتلا هستند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

1 نظرات ::

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.

طراحی شده توسط ندای ایران زمین