آخرین خبرها

پاسدار رادان: نمای شهر نشان از یک جنگ تمام عیار دارد

۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) روز شنبه ۲۲ اسفند در مطلب بلندی با تیتر «چهارشنبه سوزی و مرگ ۶ نفر بر اثر ساخت مواد محترقه خطرناک» تلاش کرده که مردم را از چهارشنبه سوری بترساند ولی ناخواسته ترس و وحشت خودش را برملا کرده است. ولی فقیه طلسم شکسته , ترسان از تبدیل چهارشنبه سوری به یک جنبش عظیم اجتماعی, همه ارگانهای سرکوبش را به میدان آورده تا مردم را از «عواقب خطرناک چهارشنبه آخرسال» بترساند.

این خبرگزاری با نقل خبر مجعولی از قول پاسدار رادان, جانشین فرمانده نیروی انتظامی رژیم مدعی می شود «طی چند هفته گذشته در چند منزل که در آنها مواد محترقه دست ساز خطرناک تولید میشد انفجارهایی رخ داد که علاوه بر خسارتهای مادی، ۶ نفر جان خود را از دست دادند» و بلافاصله ترس و حشت خودش را از گستردگی خیزش مردم در چهارشنبه سوری برملا کرده و می نویسد:
با فرا رسیدن روزهای پایانی سال، سکوت کوچههای شهر با صدای وحشتناک نارنجکهای دستساز و ترقهها در هم میشکند. کمتر کسی را میتوان یافت که از این هنجارشکنی دل خوشی داشته باشد.
صدای خوفناک مواد محترقه بهمعنای نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال است که سالهاست به چهارشنبه سوزی معروف شده، روزی که، بوی باروت، اکلیل و سرنج به خود گرفته است.
عدهای در روز چهارشنبه آخر سال با انجام کارهای خطرناک و استفاده از مواد منفجره و محترقه به خیال خود به استقبال سال نو میروند.
چند سالی است که عدهای با منفجر کردن ترقه و آتشبازی، سلامت جسمی، روحی و روانی مردم را هدف قرار دادهاند و با انجام رفتارهای ضد اجتماعی، موجب هرج و مرج در شهر میشوند.
در این روز عدهای از افروختن آتش خوشحالند و صدایشان گوش فلک را کر میکند و عدهای نیز از شدت سوختگی به خود میپیچند و صدای نالهشان در گلو خفه میشود.
برای مهار این آتش سوزی و خودسوزی همه سازمانها بسیج میشوند تا از عدهای ماجراجو بخواهند که آرامش شهر و سلامت مردم را قربانی بازی شبه کودکانه خود نکنند، بازی با آتش درد دارد و سوختگی؛ حاصل این آتش افروزی از دست دادن سلامت، بینایی و یک عمر حسرت است.

۷۰ میلیون عدد مواد محترقه خطرناک کشف شد
چند روز پیش جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: بیش از ۷۰ میلیون عدد مواد محترقه از انواع خطرناک و غیرقانونی در کشور کشف و ضبط شده که در نوع خود بینظیر است.
این خبرگزاری به نقل از پاسدار احمدرضا رادان افزود: مقادیر زیادی از وسایلی که می تواند به تولید مواد محترقه دست ساز کمک کند تحت کنترل ناجا قرار گرفته است تا پس از پایان تعطیلات برای مصارف خاص از آنها استفاده شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در چند روز گذشته در چند منزل که در آنها مواد محترقه دست ساز خطرناک تولید می شد انفجارهایی رخ داد که علاوه بر خسارت های مادی، شش نفر از شهروندان هم جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: تأمین امنیت مردم و جلوگیری از بروز ناهنجاریها و مزاحمت برای قاطبه مردم از وظایف پلیس در مراسم چهارشنبه آخر سال است.

چهارشنبه سوری به یک میدان جنگ تبدیل شده
پاسدار رادان افزود: در سالهای اخیر، چهارشنبه آخرسال به یک میدان جنگ تبدیل شده است.
شرایطی که در چهارشنبه آخر سال به وجود میآید، باعث میشود تا مردم از پلیس کمک بخواهند، در این روز آلودگی صوتی در تهران و دیگر شهر ها به بالاترین حد خود میرسد و نمای شهر نشان از یک جنگ تمام عیار دارد، عدهای اوباش و مزاحم آرامش شهر را به هم میزنند.
اینجاست که پلیس باید توان خود را صرف مقابله با حوادث این روز کند.
پلیس هر ساله هشدارهای لازم را به مردم ارائه میدهد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: مزاحمان چهارشنبه آخر سال در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت میشوند.
وی اظهار داشت: امسال نیز همچون سالهای گذشته، پلیس با خط قرمزهایی مانند ایجاد مزاحمت برای شهروندان، راهبندان در خیابان و ... برخورد قانونی میکند.

تهدید به برخورد «قانونی»
پاسدار رادان افزود: معتمدان محلات میتوانند در اجرای مراسم چهارشنبه آخر سال نظارت بیشتری داشته باشند.
با افرادی که با عبور از خط قرمزها برای شهروندان مزاحمت ایجاد میکنند، برخورد قانونی میشود، مانند سالهای گذشته، ضمن هماهنگی با مقامات قضایی اگر کسی با این ناهنجاریها قصد ایجاد مزاحمت، راهبندان و آزار و اذیت شهروندان را فراهم کند پس از دستگیری تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت میماند.
وی اظهار داشت: خودروهای توقیفی نیز تا پایان تعطیلات در پارکینگ متوقف خواهند شد.
جانشین فرمانده ناجا افزود: مواد محترقه بیشتر از مرزهای شمال غرب و بعضاً جنوب شرق وارد کشور میشود، پلیس اقدامات کنترلی خود را در مرزها برای جلوگیری از ورود هرگونه موادمحترقه افزایش داده است.

تهدیدهای دادستان جنایتکار: خانواده ها مانع حضور فرزندانشان شوند
دادستان تهران هم در این ارتباط گفته است: به کسانی که بخواهند به بهانه شادی در چهارشنبه آخر سال با ایجاد سر و صدا و انفجار مواد منفجره امنیت و آرامش مردم را مورد آسیب قرار دهند برخورد جدی میکنیم.
دولتآبادی گفت: در خصوص چهارشنبه آخر سال از مردم و خانوادهها میخواهیم تا مانع از حضور فرزندانشان در میان کسانی که با ایجاد سر و صدا و انفجارهای مهیب امنیت مردم را مورد خدشه قرار میدهند، شوند.
وی افزود: برخی افراد در چهارشنبه آخر سال ممکن است به بهانه شادی امنیت مردم را مورد آسیب قرار دهند که از مسئولین نیروی انتظامی، دادسراها، قضات و خانوادهها میخواهیم مانع از این اتفاق شوند.
جعفری دولت آبادی افزود: همین جا به این افراد هشدار میدهند که دادستانها، قضات و نیروی انتظامی حضور پررنگی برای مقابله با افراد در روز چهارشنبه آخر سال خواهند داشت و اجازه نمیدهند که عدهای با انفجار و سر و صدا و آسیب رسانی به مردم عقدههای خود را خالی کنند.

۲۳ تن مواد محترقه در تهران کشف شد
پاسدار ساجدی نیا, فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده: طی روزهای گذشته ۲۳ تن مواد محترقه غیراستاندارد و خطرناک توسط پلیس کشف شده و ۸۰ هزار مواد محترقه دست ساز نیز از فروشندگان به دست آمده است. ۸۸ نفر در ارتباط با فروش و توزیع توسط پلیس دستگیر شدهاند.
پاسدار ساجدینیا گفت: پلیس با هرگونه هنجارشکنی و ایجاد مزاحت برای مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد جدی میکند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه با برخورد سخت پلیس مواجه خواهند شد و آنها را به دستگاه قضایی معرفی میکنیم.

هشدارهای پلیس
خبرگزاری فارس نوشت: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: والدین در مراسم چهارشنبه آخرسال حتماً در کنار فرزندانشان حاضر شوند.
سرهنگ غنیلو گفت: به فرزندانمان توصیه کنیم شاید در همسایگیمان شخصی در بستر بیماری یا در حال استراحت باشد.
وی اظهار داشت: احتمالاً فرزندانمان از قدرت تخریب مواد محترقه اطلاعی ندارند، با ارائه توصیه و آموزشهای لازم از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران افزود: مواد محترقه از مواد شیمیایی قابل اشتعالی هستند که از حساسیت بالایی برخوردار بوده و هنگام جابهجایی، اصابت ضربه و افزایش دما به سرعت منفجر میشوند. از قرار دادن مواد محترقه در مجاورت ظروف مایعات قابل اشتعال مثل بنزین و نفت یا شعله آتش اجتناب کنند.
سال گذشته آمار حوادث چهارشنبه سوری کاهش یافته بود و این روند به دلیل حساسیت والدین و ارائه آموزشهای لازم توسط پلیس و دیگر دستگاهها امسال نیز تداوم خواهد یافت.
مراسم سنتی و ساده ایرانیان باستان، امروز به میدان جنگی تبدیل شده که موجب خسارتهای جانی و مالی به مردم شده و موجب سوختگیهای شدید اعضای بدن، نابینا شدن بسیاری از کودکان و نوجوانان، تخریب منازل و تأسیسات عمومی و خصوصی و آتشسوزیهای شدید میشود.



ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

1 نظرات ::

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.

طراحی شده توسط ندای ایران زمین