آخرین خبرها

شکل جدید تحریم ایران فاش شد

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

من به عنوان مشاور بسیاری از شرکت های بیمه باید از ناراحتی و عصبی شدن شرکت های بیمه به دلیل بروز زمزمه تحریم بیمه ای ایران خبر دهم.
عصر ایران- در حالی که دو روز تا برگزاری جلسه کشورهای عضو گروه 1+5 با ایران باقی است، یکی از روزنامه های غربی نحوه اعمال تحریم علیه کشورمان را فاش کرد.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، در صورتی که اعضای گروه 1+5 با ایران به توافق نرسند، نه حمله نظامی صورت می پذیرد نه اینکه محدودیتی برای فروش بنزین به انجام می گیرد زیرا بهترین راه برای متوقف ساختن فعالیت اتمی برای ساخت تسلیحات نظامی، اعمال محدودیت در زمینه بیمه خواهد بود.
فایننشال تایمز نوشت: هرچند اعمال تحریم بیمه ای ایران ممکن است به شرکت های خودی نظیر" لویدز" لندن و "ره" آلمان آسیب برساند اما نباید فراموش کرد که این روش بهترین راه برای متوقف ساختن کشوری است که سودای سوء استفاده از انرژِ اتمی و نهایتا ساخت بمب اتم دارد!
یک دیپلمات غربی که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: تحریم بیمه ای ایران تنها راه مقابله ما نیست اما به صورت نمونه ای از تقابل و مبارزه قابل تامل است.
در همین راستا، پیتر فان تول یکی از سهامداران عمده شرکت بیمه در آمریکا و عضو کانون قضایی نیویورک گفت: من به عنوان مشاور بسیاری از شرکت های بیمه باید از ناراحتی و عصبی شدن شرکت های بیمه به دلیل بروز زمزمه تحریم بیمه ای ایران خبر دهم و رسما اعلام کنم که این اولین باری است که صنعت بیمه به عنوان هدف تحریم ها مورد استفاده قرار می گیرد.
بنا به نوشته فایننشال تایمز، این ایده مورد توافق اعضای کنگره آمریکا قرار گرفت و متعاقب آن، شرکای واشنگتن نیز تصمیم گرفتند آنرا تایید کنند. زیرا بنا به تعبیر کشورهای عضو گروه 1+5، ارزش کشتی های حامل سوخت برای ایران به حدی بالاست که کشورمان نمی تواند آنها را بیمه نکند. علاوه بر این موضوع، مقامات غربی به این نتیجه رسیده اند که تحریم فروش بنزین به ایران نتیجه بخش نخواهد بود و فقط فرصت معامله با کشورمان را از دست خواهند داد زیرا با وجود کشورهایی نظیر چین و ونزوئلا، نتیجه بخش بودن تحریم انرژی ایران فوق العاده ضعیف خواهد بود.
لابی اسراییلی آیپک که پیشنهاد دهنده این ایده است، در ابتدای کار از شرکت های اویدز در انگلیس و ره آلمان خواسته تا پروژه تحریم ایران را به صورت جدی دنبال کنند.
شرکت لویدز انگلیس نیز با ناچیز خواندن میزان بیمه کشتی های حامل سوخت به ایران افزود: شرکت ما کمتر از 10 درصد کشتی های حامل سوخت به ایران را بیمه می کند اما با این حال حاضر به همکاری با ایده تحریم ایران هستیم.
شرکت ره آلمان با موضع گیری متفاوت با همتای انگلیسی خود اعلام کرد: در حال حاضر موضع گیری رسمی برای تحریم بیمه ای ایران ممکن نیست و باید جزییات آنرا دقیقا مطالعه و مرور کنیم.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین