آخرین خبرها

از خانه ملت، بوی توطئه علیه ملت می آید؛ طرح دستگیری موسوی ، کروبی

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

برخی از نمایندگان مجلس در دولت که دیروز کفن پوش در خیابان های اطراف مجلس و زیر سقف هرمی شکل بهارستان در دفاع از ولایت فقیه راهپیمایی کرده اند امروز طی نشست غیر علنی خود، موضوع دستگیری کروبی ، موسوی و همچنین فائزه هاشمی را بررسی کرده اند و از سوی دیگر محسنی اژه ای دادستان نیز اعلام کرده است که موسوی و کروبی تحت تعیقیب هستند.

در روزی که حاکمیت ا از طریق صدور بخش نامه به اداره ها و مدارس و تبلیغ وسیع از طریق رادیو تلوزیون یک راهپمیایی خیابانی در حمایت از دولت و ولایت را ترتییب داده است، امکانات معترضان به این دولت هم قابل تامل است. روزنامه نگاران از زندان برای موسوی پیام همدردی به مناسبت به شهادت رسیدن خواهرزاده ایشان می فرستند و از او خواستار مقاومت و ایستادگی هستند. از سویی اکثریت نمایندگان مجلس آزادانه در خانه ملت نشسته اند و فرمان دستگیری موسوی و کروبی را صادر می کنند.

در حالی که این مجلس هنوز در راستای بررسی ماجرای شکنجه و تجاوز در کهریزک و کشته شدن سه زندانی در این بازداشتگاه هنوز گزارش نهایی خود را قرائت نکرده است، طرح جدیدی را در دستور کار قرار داده تا قوه قضایی را ملزم به دستگیری رهبران یک جنبش اعتراضی مردمی کند.

برگزاری راهپیمایی اجباری، برنامه های تلوزیونی اخیر برای نشان دادن خشونت معترضان، سناریو و ادعای جدید علیه جنبش مبنی بر پاره شدن قران توسط طرفداران موسوی و کروبی، دستگیری فله ای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، نشست غیرعلنی مجلس و تمامی تحرکات سازماندهی شده این روزهای محافظه کاران، مقدمه ای برای دستگیری سران جنبش سبز در ایران است اما محافظه کاران ایران هنوز با تردید و ترس به اجرایی شدن این موضوع نزدیک می شوند. هراس از واکنش اجتماعی و مردمی، سبب شده است تا با تمام قوا ابتدا مقدمات را فراهم کنند و سپس اگر موفق به اجرای این طرح شده اند آن را به واسطه رسانه هایی که در اختیار دارند، نوعی خواست عمومی مردم و بخش های سنتی و مذهبی جامعه ایران اعلام کنند.

در نامه روزنامه نگاران دربند آمده است:

روز عاشورای سال ۸۸ بار دیگر شاهد حوادث تلخ و حزن آوری بود که منجر به کشته و مجروح شدن چند تن از همراهان جنبش سبز شد.

باخبر شدیم که یکی از نزدیکان گرامی شما نیز در کنار سایر آسب دیدگان این واقعه به شهادت رسیده است. ما فرزندان روزنامه نگار شما که اکنون در بند گرفتار شده و به صورت پراکنده تحولات و تلاش های دمکراسی خواهانه جنبش سبز را دنبال می کنیم، ضمن تسلیت به شما و سایر خانواده های داغدار این حوادث از شما تقاضا داریم تا با درایت و شجاعت خویش بار دیگر به صحنه بیایید و با هدایت مسیر خواسته های مردم راه را بر هرگونه خشونت ورزی مسدود کنید زیرا که امروز پرچم سبز ایران زمین می بایست با بهره گیری از تجربیات گذشته، مطالبات دمکراسی خواهانه و عدالت جویانه خود را در فرایند مدنی و استفاده از پتانسیل های مردمی دنبال کند.
بدون شک نقش شما در رهبری حرکت کنونی در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین