آخرین خبرها

'اعتراض شدید' موسسه آیت‌الله خمینی به نماینده ولی‌فقیه در سپاه

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

حسن خمینی

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پرسیده بود که آیا نوه آیت الله خمینی در کنار مخالفان و در مقابل رهبری قرار گرفته است؟

قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله خمینی به نامه اخیر نماینده رهبر ایران در سپاه واکنش نشان داده و بخش هایی از آن را نادرست و "بی مایه" خوانده است.

محمدعلی انصاری که قائم مقام حسن خمینی، نوه آیت الله خمینی در این موسسه است، روز شنبه ۸ اسفند (۲۷ فوریه) در نامه ای خطاب به علی سعیدی، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه نوشت: "نسبت به آنچه به عنوان مقابله حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن خمینی با رهبری معظم انقلاب مرقوم داشتید، شدیدا اعتراض دارم و چنین سخنان غلط و بی مایه ای را تنها عاملی برای شادمانی دشمنان قسم خورده انقلاب و امام می دانم".

سایت رسمی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ایران یک روز پیشتر نامه ای از علی سعیدی را منتشر کرده بود که در آن ضمن انتقاد از نزدیکی مواضع حسن خمینی با اصلاح طلبان، این سئوال مطرح شده بود که آیا نوه آیت الله خمینی "در کنار مخالفان و در مقابل رهبری" قرار گرفته است؟

اکنون قائم مقام حسن خمینی در پاسخ به این سئوال نوشته است: "بیت امام مثل همیشه نسبت خویش را با جانشین آن راحل عظیم الشأن حفظ کرده و دسیسه خناسان در این میان نقشی نخواهد داشت".

سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشته بود که نامه آقای سعیدی پاسخی به نامه قائم مقام موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله خمینی است، اما آقای انصاری نوشته است که نامه او مربوط به شش ماه پیش بوده که به طور خصوصی نوشته شده بود.

حملات علیه موسسه نشر آثار آیت الله خمینی و اعضای خانواده او حدود دو سال پیش و پس از آن آغاز شد که حسن خمینی به موضعگیری فرمانده سپاه پاسداران به نفع نامزدهای جناح اصولگرا در انتخابات مجلس اعتراض کرد.

او از این که پاسخ نامه شش ماه پیش، اکنون و بدون اینکه برای خود آقای انصاری فرستاده شده باشد، به صورت علنی و در "سایت خاص" منتشر شده گلایه کرده است.

ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی که نامه نماینده رهبری در سپاه را منتشر کرده، به عهده روح الله حسینیان، نماینده هوادار دولت در مجلس شورای اسلامی است.

او در جریان اعتراضات دانشجویی آذرماه و پس از اعتراض موسسه نشر آثار آیت الله خمینی به پخش تصاویری از عکس پاره شده آیت الله خمینی در تلویزیون ایران، گفته بود که "بسیاری از مخالفان امام" در این موسسه جمع شده اند.

آقای حسینیان چند روز پس از آن هم از این که انتشار کتاب های مربوط به اندیشه های آیت الله خمینی "در انحصار یک گروه خاص" قرار گرفته است، انتقاد کرد.

حملات علیه موسسه نشر آثار آیت الله خمینی و اعضای خانواده او حدود دو سال پیش و پس از آن آغاز شد که حسن خمینی به موضعگیری فرمانده سپاه پاسداران به نفع نامزدهای جناح اصولگرا در انتخابات مجلس اعتراض کرد.

این حملات در ماه های اخیر به طرزی بی سابقه شدت گرفته است.

بسیاری از مقامات نظامی و حکومتی ایران از نزدیکی مواضع حسن خمینی و اعضای موسسه تحت ریاست او با مخالفان دولت ایران خشمگین هستند.

به عنوان نمونه، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه در نامه اخیر خود از "سکوت" نوه آیت الله خمینی در جریان اعتراضات انتخاباتی، عدم حضور او در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و دلجویی او از علیرضا بهشتی (فرزند آیت الله محمد بهشتی و مشاور میرحسین موسوی) پس از آزادی از زندان انتقاد کرده بود.

از سوی دیگر، بسیاری از کسانی که خود را نزدیکترین یاران بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایران می دانند، نسبت به روند فاصله گرفتن حکومت از آرمان های او هشدار می دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین