روایت فائزه هاشمی از دستگیری و تهدید خود
۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سهشنبه

فائزه هاشمی گفت که پس از بازداشت به قرارگاه ثارالله سپاه منتقل شده است
فائزه هاشمی گفت که وی و اعضای خانواده اش پس از انتخابات و در پی بازداشت به خاطر شرکت در اجتماعات خیابانی مورد بدرفتاری شدید قرار گرفته اند.
دختر آقای رفسنجانی در مصاحبه با سایت "روز"، که امروز ۱۰ اسفند (۱ مارس) منتشر شد، از خواست پدرش برای "اقناع افکار عمومی"، "پاسخ به مردم معترض"، "دلجویی از آسیب دیدگان" و "آزادی زندانیان بی گناه" پس از انتخابات سخن گفت و افزود: "خواسته هایی که ایشان اعلام کرده اند همان خواسته های جنبش سبز نیز هست".
در پی انتخابات ریاست جمهوری اخیر، هواداران دولت، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به خاطر انتقادات وی به محمود احمدی نژاد مورد حمله قرار داده و فرزندانش را به همراهی با "آشوب گران" متهم کرده اند.
اظهارات جدید خانم هاشمی در شرایطی منتشر می شود که پس از بازداشت وی و برخی نزدیکانش در هفتمین روز اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات، "یک مقام امنیتی" به خبرگزاری فارس گفته بود هدف از بازداشت، حفظ آنها در مقابل "آسیب عناصر منافقین" بوده است.
موقع دستگیری علی رغم اینکه می شناختند و با اسم ابتدا مرا صدا کردند، خیلی وحشیانه رفتار کردند با الفاظ رکیک و تهدید، اما در طول بازداشت و بازجویی ها، رفتارها محترمانه بود
فائزه هاشمی رفسنجانی، در مصاحبه با سایت "روز"
فائزه هاشمی در مصاحبه خود دستگیری به دلیل محافظت را"دروغ" دانست و یادآور شد که ماموران اتهام وی را صراحتا "شرکت در تظاهرات" ذکر کرده اند.
فرزندان دیگر مقامات هم دستگیر شدند
فائزه هاشمی در گفت و گو با "روز" توضیح داد که ۳۰ خرداد به اتفاق دخترش، دو دخترخاله و یک نوه خاله خود بازداشت و به پایگاه بسیج مقداد، نزدیک میدان آزادی برده شده است و سپس، به قرار گاه ثارالله سپاه پاسداران انتقال یافته و حدود ۳۰ ساعت در بازداشت مانده است.
هاشمی "سازش نمی کند"
فائزه هاشمی در پاسخ به سوالی راجع به علت غیبت پدرش از تریبون امامت جمعه تهران گفت تاجایی که او خبر دارد برای آقای هاشمی بعد از نماز جمعه محدودیتی ایجاد نشده و نرفتن به نماز جمعه خواست خود وی و به دلیل "به آزار و اذیت نیفتادن مردم" است، چرا که روز نماز جمعه وی "مردم زیادی مورد ضرب و شتم واقع شدند".

فائزه هاشمی معتقد است که پدرش "به روش خود" حقوق مردم را پی گیری می کند
فائزه هاشمی افزود: "در حال حاضر شاید بیشترین حمـله بـه آقای هاشمی و خانواده ایشان است و این هجمه ها از سوی رسانه ها و افرادی است که در انتخابات سالم عمل نکردند. اصلی که آقای هاشمی بدان معتقد است ایستادگی بر حقوق مردم است منتهی با روش خودشان."
این فعال سیاسی با ذکر این که "در شرایط فعلی هرگونه سازش، بـدون تـوجـه بـه حقوق مردم و آسیب هایی که دیده اند، زیر سؤال است" تاکید کرد: "آقای هاشمی مواضع خود را در نماز جمعه معروف اعلام کردند. اما باید توجه داشت که هر کسی ویژگی، تفکر و روش خودش را دارد و باید از هر کسی مطابق شخصیت و جایگاهش انتظار داشت."
وی توصیه کرد دیگران صبر کنند تا اکبر هاشمی رفسنجانی "مطابق روش خود" عمل کند و ابراز امیدواری کرد که این روش "به نتیجه هم برسد".
اخبار مرتبط
ارسال به:












0 نظرات ::
ارسال یک نظر