آخرین خبرها

. آیت الله خامنه ای: کاربرد سلاح هسته ای را حرام می دانیم

۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

آیت الله خامنه ای

این برای اولین بار نیست که رهبر ایران کاربرد سلاح هسته ای را حرام می داند

اولین کنفرانس بین المللی "خلع سلاح و عدم اشاعه" در تهران با حضور نمایندگان برخی کشورها و با پیام آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران آغاز به کار کرده است.

آقای خامنه ای در پیام خود سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی را تهدیدی برای بشریت خوانده و کاربرد این سلاح ها را حرام دانسته است.

برگزار کنندگان این کنفرانس دو روزه که با شعار "انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس" کار خود را آغاز کرده، می گویند چهارده وزیر خارجه و ده معاون وزیر و نمایندگان نزدیک به شصت کشور و سازمان در این نشست شرکت کرده اند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران نیز در این نشست سخنرانی کرده و با طرح درخواست انهدام سلاح های هسته ای، پیشنهاد کرده که کشورهای دارنده سلاح های هسته ای از عضویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام تعلیق شوند.

نشست تهران به دنبال کنفرانس "امنیت هسته ای" در آمریکا برگزار می شود. در کنفرانسی که با میزبانی آمریکا برگزار شد، سران کشورهای استفاده کننده از انرژی هسته ای حضور داشتند و آمریکا از دعوت ایران و کره شمالی خودداری کرد.

اعلام سیاست جدید هسته ای آمریکا از سوی باراک اوباما، واکنش شدید مقام های ایران از جمله آیت الله خامنه ای را در پی داشت.

رهبر ایران، با انتقاد شدید از "تهدید ایران به حمله اتمی" توسط رئیس جمهوری آمریکا، از نیروهای مسلح خواست در برابر تهدیدها "آمادگی و هوشیاری کامل داشته باشند".

"جرم اتمی آمریکا"

آقای خامنه ای در پیام خود که توسط علی اکبر ولایتی، مشاور بین الملل او خوانده شد، علوم هسته ای را یکی از بزرگ ترین دستاوردهای بشری خوانده که باید در خدمت رفاه ملت ها باشد.

این برای اولین بار نیست که رهبر ایران کاربرد سلاح هسته ای را حرام می داند. مقام های ایرانی بارها به فتوای آیت الله خامنه ای در زمینه حرام بودن استفاده از سلاح های هسته ای برای مقابله با آنچه تبلیغات غربی ها می خوانند، استناد کرده اند

رهبر ایران در این پیام به شدت از آمریکا انتقاد کرده و این کشور را به دروغگویی در باره مبارزه با گسترش سلاح هسته ای متهم کرده و گفته است آمریکا تنها کشوری است که مرتکب "جرم اتمی" شده و تنها دولتی است که "ملت مظلوم ژاپن را مورد هجوم اتمی قرار داد."

رهبر ایران استفاده و تهدید به استفاده از سلاح هسته ای را نقض قواعد بشر دوستانه و مصداق بارز جنایت جنگی خوانده و گفته است که پیروزی در جنگ هسته ای ناممکن و درگیری در چنین جنگی غیر عقلانی و ضد انسانی است.

آیت الله خامنه ای از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس تهران خواسته تا برای مقابله با تهدید سلاح های هسته ای، راهکارهایی ارائه کنند. او بر آمادگی ایران برای ارائه امکانات در این زمینه تاکید کرده است.

این برای اولین بار نیست که رهبر ایران کاربرد سلاح هسته ای را حرام می داند. مقام های ایرانی بارها به فتوای آیت الله خامنه ای در زمینه حرام بودن استفاده از سلاح های هسته ای برای مقابله با آنچه تبلیغات غربی ها می خوانند، استناد کرده اند.

کشورهای غربی، ایران را متهم می کنند که تحت پوشش فعالیت های صلح طلبانه هسته ای، درصدد دستیابی به سلاح هسته ای است اما مقام های ایران این اتهام را رد کرده و می گویند که ایران خواهان دست یافتن به سلاح های هسته ای نیست.

تاکید ایران بر غنی سازی اورانیوم باعث شده تا شورای امنیت سازمان ملل در چند نوبت تحریم هایی را علیه ایران به اجرا بگذارد.

پیشنهادهای پنجگانه رئیس جمهور ایران

محمود احمدی نژاد

رئیس جمهور ایران پیشنهاد بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را داده است

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود برای شرکت کنندگان نشست "خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی" خواهان تشکیل گروهی برای خلع سلاح هسته ای و جلوگیری از اشاعه آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل شده است.

آقای احمدی نژاد همچنین خواهان آن شده که کشورهای دارنده، استفاده کننده و تهیه کننده سلاح های هسته ای از عضویت در آژانس انرژی اتمی و شورای حکام تعلیق شوند.

رئیس جمهور ایران همچنین پیشنهاد بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را داده که باید توسط کشورهای مستقل و فاقد سلاح هسته ای تهیه شود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز از مدت ها پیش خواهان اعمال تغییراتی در این پیمان شده بود.

آقای احمدی نژاد همچنین بار دیگر مساله اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کرده و گفته است یا باید حق وتو حذف شود یا کشورهایی از آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و آسیا هم دارای چنین حقی شوند.

پیشنهاد پنجم رئیس جمهور ایران تشکیل کارگروهی از سوی کشورهای شرکت کننده در نشست تهران برای پیگیری مصوبات این اجلاس است.

آقای احمدی نژاد در سخنان خود گفت که ایران به همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین