آخرین خبرها

لو رفتن و دستگیری شبکه جاسوسان سپاه پاسداران در کویت

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

«دستگيری اعضای يک شبکه جاسوسی وابسته به سپاه در کويت»

۱۳۸۹/۰۲/۱۱

يک روزنامه کويتی شنبه نوشت که نيروهای امنيتی کويت اعضای شبکه ای را که مظنون به جاسوسی برای سپاه پاسداران ايران بودند، دستگير کرده اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه کويتی القبس نوشت که « اين شبکه جاسوسی با عکسبرداری از مراکز حساس نظامی کويت و پايگاه های نظاميان آمريکا در اين کشور، اطلاعات مربوط به آن مراکز را در اختيار سپاه پاسداران ايران قرار می داده است.»

اين روزنامه افزود در اين عمليات سری، دستکم هفت نفر از شهروندان کويتی بازداشت شدند که برخی از اين افراد در وزارت خانه های کشور و دفاع کويت مشغول به کار بودند.

همچنين در اين گزارش آمده که نيروهای امنيتی کويت همچنان بدنبال مظنونان ديگری هستند که گمان می رود با اين شبکه در ارتباط بوده اند.
اين روزنامه می افزايد نيروهای امنيتی کويت پنجشنبه گذشته، به منزل مسکونی يکی از رهبران اين «شبکه جاسوسی» در الصليبيه، در ۲۵ کيلو متری شمال غرب کويت سيتی، حمله کرده و اسناد و نقشه هايی از مراکز حساس نظامی ، دستگاه های مجهز ارتباطی و ۲۵۰ هزار دلار پول نقد ضبط کردند.

روزنامه القبس در ادامه می نويسد، دستکم هفت نفر در اعترافات خود گفته اند که اين شبکه قصد داشته نيروهای جديدی در راستای اهداف سپاه پاسداران ايران به استخدام خود در آورد.

بگفته اين روزنامه، اين افراد بطور مرتب بصورت گردشگر، زائر و يا بعنوان انجام معالجات پزشکی به ايران سفر می کردند.

کويت يک از مراکز کليدی پايگاه های نظاميان آمريکا در خليج فارس به شمار می رود و ۱۵ هزار نظامی آمريکا يی در اين کشور بسر می برند.

مقامات ایرانی تاکنون در مورد این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین