آخرین خبرها

احمدی نژاد: ایران مستقل ترین کشور جهان است

۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

انجام ماموریت اول از دل ماموریت دوم می گذرد. تعالی کمال در گرو مجاهدت انسان برای اصلاح و پیشبرد جامعه و برپایی ارزش های الهی در جامعه است. محال است کسی در انزوای خصوصی خویش و بدون اصول در جامعه و اصلاح امور آن به کمال دسترسی پیدا کند.
مهر: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین کشورهای جهان است گفت: روش درست دفع تهدید، ایثارگری است.
دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در کنگره بزرگداشت 23 هزار شهید استانهای خراسان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: شما فریاد بلند دعوت به عدالت، یکتاپرستی و آرمانهای الهی هستید.
وی با بیان اینکه با مجاهدت و تربیت، بهترین ها را در دامان خود پرورش داده اید و با ایثارتان سرنوشت بشریت را به سمت نقطه موعود و فردای روشن حاکمیت الهی رقم زده اید، گفت: خدا دو ماموریت بزرگ بر عهده انسان گذاشته است.
رئیس جمهور با اشاره به ماموریت اول عنوان کرد: انسان باید با تلاش و مجاهدت خود، خود را بالا بکشد و به اوج نقطه های کمال انسانی دسترسی پیدا کند. خدا انسان را مامور کرده تا با تلاش و مجاهدت تجلی اسماء الهی باشد.
احمدی نژاد تلاش برای برپایی حیات طیبه الهی و حاکمیت خداوند متعال را در سراسر زمین دومین ماموریت انسان دانست و گفت: انجام ماموریت اول از دل ماموریت دوم می گذرد. تعالی کمال در گرو مجاهدت انسان برای اصلاح و پیشبرد جامعه و برپایی ارزش های الهی در جامعه است. محال است کسی در انزوای خصوصی خویش و بدون اصول در جامعه و اصلاح امور آن به کمال دسترسی پیدا کند.
وی تصریح کرد: راه رسیدن به اوج از دل اصلاح جامعه و مجاهدت برای این هدف می گذرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه خلق و تبلیغ هر ارزشی و حاکم کردن آن در جامعه بشر و هر قدمی به سمت قله های کمال نیازمند یک عنصر کلیدی است، گفت: اگر آن عنصر حاضر باشد همه تلاش ها مثمر ثمر است. کمال، جامعه الهی و حیات طیبه اتفاق خواهد افتاد و اگر تلاش های انسان خالی از آن عنصر باشد محال است که گامی به سوی کمال برداشته شود.
احمدی نژاد ادامه داد: به نظرم آن عنصر کلیدی که خدای متعال رمز کمال، اثرگذاری و ماندگاری قرار داده عبارت است از ایثارگری و آمادگی برای فداکاری در راه ارزش های الهی.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ آنچه از زیبایی ها و کمالات عبور کرده و ماندگار شده حاصل ایثارگری است، گفت: محال است بدون ایثار و آمادگی برای فداکاری انسان به نقطه ای از کمال دسترسی پیدا کند، آنچه که از عزت، کرامت و کرامت انسانی و ارزش های الهی در طول تاریخ جاری شده است و امروز در اختیار بشر قرار گرفته است حاصل ایثارگری و فداکاری است.
رئیس جمهور انجام رسالت انبیاء را بدون وجود ایثارگری، غیر ممکن دانست و افزود: اگر امروز اسلام در اختیار ماست حاصل ایثارگری پیامبر عظیم الاشان اسلام (ص) و در نقطه اوج آن ایثار سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش است.
احمدی نژاد با تاکید براینکه امروز مستقل ترین کشور جهان جمهوری اسلامی ایران است، گفت: جز ایثار و فداکاری جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل ترین کشور دنیا نبود. اگر امروز عزیزترین ملت، ملت ایران است و اگر امروز ارزش های الهی در جامعه ما جاری است و فضای جامعه ما فضای انقلابی و عزتمند است جز با ایثار و فداکاری امکانپذیر نبود.
وی راه رسیدن و نیل به هر زیبایی و خوبی را مستلزم ایثارگری دانست و گفت: امروز روحیه ایثاگری در ملت ما در اوج است و خانواده بزرگ ایثارگران پرچمدار ایثارگری در جامعه بشری هستند.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به برخی از بیانات امام راحل تصریح کرد: امام راحل ما در عبارات کوتاه و زیبایی مفهوم ایثارگری را بیان فرموده اند، امروز اگر عزت داریم مرهون ایثاگری است. امام (ره) فرمودند: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وضع ملت ایران و وضع بدخواهان و دشمنان ملت ایران، خاطر نشان کرد: آنها شعارشان این بود که می خواهیم ریشه ملت ایران را بکنیم حاضر نبودند اسم جمهوری اسلامی را بیاورند اما شما ایستادید و آنها از موضع خود پایین آمدند. گفتند اجازه ندهید ملت ایران پیشرفت کند و علم و صنعت و فناوری داشته باشد، همه توان خود را بسیج کردند تا این امر را محقق کنند اما امروز ببینید در چه شرایطی هستیم، همانها امروز مسابقه گذاشتند برای تعریف و تمجید از توانمندهای ملت ایران.
وی افزود: دولت هایی که می گفتند شما از اساس نباید فناوری هسته ای داشته باشید، امروز می گویند بیایید با هم همکاری هسته ای داشته باشیم. اینها جز با ایثارگری و آمادگی برای فداکاری و جز ایثار ملت ایران و رهبری میسر نمی شد. این راه، راه روشن فرداست.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه ایثارگری میراث ارزشمند پیامبر عظیم الشان است، گفت: آنها پیشگامان ایثارگری هستند همه ارزش های اسلامی به واسطه وجود مقدس آنان در عالم جاری است.
رئیس قوه مجریه، هر کسی که به خط امام و ولایت نزدیک تر باشد ایثارگرتر و در نتیجه متعالی تر دانست و گفت: تنها راه حفظ روحیه ایثارگری پیوستن به خط نورانی ولایت است.
وی با بیان اینکه وظیفه ای که امام رضا (ع) در سفر به ایران و مجاهدت عظیمی که بر جای گذاشت، ایثارگری است، گفت: اولین شهید این راه خود امام رضا (ع) است و این خط را باید حفظ کنیم. همه هویت و آینده ما در گرو این خط نورانی است
احمدی نژاد با اشاره به طراحی های دشمن در برابر ملت ایران گفت: اتفاقا نقطه تمرکز طراحی های دشمن جدا کردن ملت از این خط نورانی و خالی کردن فضای جامعه از روحیه ایثارگری و شهادت است. البته شما هم در طول 30 سال نشان دادید که دشمن پیوسته در حال اشتباه است.
رئیس قوه مجریه خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: چشم هایتان را باز کنید و ببینید اکثر اینها خانواده های شهدا هستند که سنگین ترین رنج های عاطفی را تحمل کردند. بدانید این ملت، این مردم هرگز و هرگز از راهی که شهیدان و امام شهیدان برای ما گشودند دست نخواهند کشید.
وی بهترین راه را برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران دوستی، احترام و همکاری صادقانه با ملت ایران دانست وعنوان کرد: اگر دستهایی صادقانه و رو راست به سمت ملت ایران دراز شود پاسخ ملت ایران پاسخ سازنده، کریمانه و مثبت خواهد بود. اما بدانید دست هایی که با نفاق دراز شود با خشم انقلابی و پاسخ پشیمان کننده ملت ایران مواجه خواهد شد البته به فضل الهی امروز دستهای بدخواهان از دامن ملت ایران کوتاه شده است آنها نمی خواستند ملت ایران بزرگ و عزیز شود اما امروز ملت ایران بزرگ و عزیز است.
احمدی نژاد در ادامه به توصیه برخی از افراد در داخل کشور اشاره کرد و گفت: برخی ها در داخل توصیه می کردند که برای داشتن امنیت پایدار قوانین نظام سلطه را بپذیرید تا به امنیت دست پیدا کنید اما این روش غلطی بود که شهدای ما بارها بر غلط بودن آن تاکید کردند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روش درست دفع تهدید ایثارگری است، گفت: نشان دادن روحیه آمادگی برای فداکاری باعث دفع تهدید دشمنان خواهد شد با این روحیه امروز شما پیروز و دشمنان شما خجل هستند.
وی در پایان گفت: جوانان بدانند اگر به دنبال پیشرفت، امنیت و رفاه عزتمند هستیم راه آن از مسیر شهیدان و ایثارگران و حفظ و ارتقاء روحیه ایثاگری است و توسل به خط امامت و ولایت می گذرد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین