آخرین خبرها

کلینتون: صبر آمریکا محدود است

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا به ایران درباره محدود بودن صبر ایالات متحده در برابر برنامه اتمی این کشور هشدار داده است.
خانم کلینتون که در یک کنفرانس خبری در بیت المقدس صحبت می کرد از ایران خواست به تعهدهای هسته ای خود عمل کند.
خانم کلینتون گفت: "دیدگاه ما این است که حاضریم راه های خلاقانه مانند ارسال اورانیوم با غلظت کم از ایران به خارج از این کشور برای فراوری بیشتر را در نظر بگیریم ولی قرار نیست تا ابد منتظر بمانیم."
هیلاری کلینتون که درباره توافقنامه پیشنهادی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای فراوری اورنیوم غنی شده ایران به سوخت هسته ای در خارج از این کشور صحبت می کرد ادامه داد: "خویشتنداری هم حدی دارد و نوبت ایران است به تعهدها و مسوولیت های خود در برابر جامعه بین المللی عمل کند. پذیرش این توافقنامه آغاز خوبی خواهد بود."
اعضای گروه 1+5 که از پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان تشکیل شده است، منتظر پاسخ قطعی ایران به پیشنهاد محمد البرادعی هستند.
بر اساس این پیشنهاد بخش عمده ای از اورنیوم غنی شده ایران که از غلظت پایینی برخورداری است به روسیه منتقل می شود تا پس از فراوری به فرانسه ارسال و در آنجا به سوخت هسته ای مورد نیاز این کشور تبدیل شود.
کشورهای غربی نگران هستند ایران اندوخته اورانیوم غنی شده خود را پس از فراوری برای کاربرد در تسلیحات اتمی به کار گیرد.
ایران بارها این اتهام را رد کرده و برنامه اتمی خود را صلح آمیز می داند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه اعلام کرد پاسخ اولیه ایران به پیشنهادی این سازمان را دریافت کرده است ولی بعدا منابع خبری ایران گفتند این کشور تنها آمادگی خود را برای گفتگوی بیشتر به اطلاع آقای البرادعی رسانده است.
رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید هم روز جمعه هشدار داده بود که رئیس جمهوری ایالات متحده قرار نیست تا به ابد برای دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی منتظر بماند.
او گفت: "زمان رئیس جمهوری نامحدود نیست. قرار نبود تنها گفتگو انجام شود، قرار بود این روند به نتیجه برسد و تنها چند هفته پیش به نظر می رسید خواسته ایرانی ها هم همین باشد."

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین