آخرین خبرها

وقايع روز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

طرفداران دولت، دفتر کار عضو فراکسيون اقليت مجلس را به آتش کشيدند

نصرالله ترابی عضو فراکسيون اقليت مجلس به وبسايت پارلمان نيوز گفت سه شنبه شب دفتر کارش در تهران توسط طرفداران دولت به آتش کشيده شده است. نصرالله ترابی که از جمله نمايندگانِ اصلاح طلب مجلس است به پارلمان نيوز گفت بعد از نطق صريح اش در مجلس با انتقاد شديدی از سوی حاميان دولت، مواجه شده است. در همين حال روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی جلسه محرمانه ی را به بحث در مورد حوادث یکشنبه گذشته، عاشورای ۱۳۸۸، اختصاص داد.

نيويورک تايمز: به نظر می رسد حاکميت ايران بنا به ضرورتها در سنجش ميان ارزشهای مذهبی و زمينی شدن دومی را برگزيده است

روزنامه نيويورک تايمز چاپ آمريکا با عنوان « رويدادهای ايران در صدر گزارشهای جهان» می نويسد: جمهوری اسلامی در کارِ کشتن فرزندان انقلاب در روزهای سوگواری محرم است که اين خود به نوعی افزودنِ شهيدان به کاروان شهيدانِ عاشوراست. اين روزنامه آمريکايی می نويسد: در سی سال اخير هيچ اقدامی بهتر از اين نمی توانست در تضاد با اهداف انقلاب اسلامی قرار گيرد، زيرا در زمان آيت الله خمينی، رهبر، جانشينِ پيامبر در روی زمين بود، و اينک بر اثر نظامی شدنِ ساختار قدرت و بهره گيری از پول و قدرت برای سرکوب مردم، جانشين آيت الله خمينی، ديگر در ميان مردم از چنان جايگاهی برخوردار نيست. نيويورک تايمز می افزايد: شما امروزه می توانيد فرياد «مرگ بر خامنه ای» را از بام خانه های مردم تهران بشنويد که نشانه ای از تغيير جايگاه رهبری از يک رهبر آسمانی به فرمانروايی زمينی است. به نظر می رسد حاکميت ايران بنا به ضرورتها در سنجش ميان ارزشهای مذهبی و زمينی شدن دومی را برگزيده است.

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت بازداشت شد

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و مسئول روابط عمومی اين اتحاديه ی دانشجويی، بازداشت شد. شمار ديگری از اعضای دفتر تحکيم وحدت از جمله مهدی عربشاهی، دبير، و ميلاد اسدی، عضو شورای مرکزی اين دفتر نيز همچنان، در زندان به سر می برند.

گاردين: آمريکا می خواهد يقين يابد تحريمهای آينده به زيان مردم ايران تمام نشود

روزنامه گاردين چاپ لندن با اشاره به تحريمهای آمريکا عليه ايران می نويسد: «آمريکا می خواهد، يقين يابد، تحريمهای آينده به زيان مردم ايران تمام نشود. از اين رو، هنوز و همچنان دريچه ی گفتگو با تهران را نيمه باز نگهداشته تا شايد راهی آشتی جويانه برای حل مشکلات، يافته شود.» آمريکا می گويد: هدف تحريمها نه مجازات ايران بلکه واداشتن جمهوری اسلامی به بازگشت به ميزِ مذاکرات است. از اين رو دولت اوباما همچنان بر ادامه گفتگوها با دولت ايران، اصرار دارد. گاردين می نويسد بنا به گفته يک مشاور ارشدِ اوباما، تحريمها می تواند به تقويت جناح تندرو در حاکميت ايران منجر شود، جناحی که هم اينک مخالفان را تهديد به سرکوبِ بيشتر کرده است.

تايمز لندن: جسد خواهرزاده موسوی در سکوت به خاک سپرده شد

روزنامه تايمز چاپ بريتانيا عنوان «حکومت، تظاهرات نمايشی برگزار کرد و جسد خواهرزاده موسوی در سکوت به خاک سپرده شد» را برای گزارش خود، انتخاب کرده است. اين روزنامه می نويسد: «حاکميت ايران در پی کسب مشروعيتِ مردمی دست به برگزاری تظاهرات دولتی در چندين شهر ايران زده و از سوی ديگر شايعه کرده است که رهبران جنبش سبز از ترسِ مردمِ خشمگينِ هوادار حکومت، به خارج از تهران گريخته اند. اين شايعه بی درنگ از سوی مخالفان رد شد. دولت سپس روز بعد با فراهم بودن فضای رُعبِ ناشی از تهديدات به خانواده ميرحسين موسوی، رهبر مخالفان دولت اجازه داد، تحت اقدامات شديد امنيتی و در سکوت، پيکر سيدعلی موسوی را به خاک بسپارند. زيرا دولت نگران برپايی تظاهرات گسترده ديگری از سوی مخالفان به انگيزه قتل خواهرزاده ميرحسين موسوی بود. تايمز می افزايد: صدا وسيمای دولتی برای کنترل اوضاع، همچنان به پخش گوشه هايی از اين تظاهراتِ نمايشی که در آن شعارِ «مرگ بر موسوی» داده می شود، ادامه می دهد و سخنرانِ اين تظاهرات مدعی شده که ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران مخالفان، از دولت انگليس دستور می گيرند.

سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ايران خواست تا به استفاده از زور عليه مردم معترض پايان دهد

کشورها و سازمان های بين المللی همچنان سرکوب های خونين دولتی و بازداشت چهره های سياسی اصلاح طلب و زندانی کردن دولتمردان پيشين ايران را محکوم می کنند. همزمان با برگزاری راه پيمايی دولتی در ايران، روز چهارشنبه سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ايران خواست تا به استفاده از زور عليه مردم معترض پايان دهد. در همين حال روز چهارشنبه سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در اصفهان اعدام شدند. عفو بين الملل گزارش می دهد در سال ۲۰۰۸ در ايران دست کم ۳۴۶ تن اعدام شده اند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین