آخرین خبرها

پلیس ایران: پرونده ۳۰۰ دستگیرشده عاشورا به قوه قضائیه رفت

۱۳۸۸ دی ۱۱, جمعه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران از ارسال پرونده ۳۰۰ تن از دستگیرشدگان روز عاشورا به قوه قضاییه خبر داد و گفت که دستگیری ها ادامه خواهد یافت.

سرتیپ احمد رضا رادان، صبح روز پنجشنبه ۱۰ دی ماه (۳۱ دسامبر) به خبرنگاران گفت که نیروی انتظامی محل اختفای تعدادی از "اغتشاشگران" را شناسایی کرده و به زودی آنها را دستگیر خواهد کرد.

از سوی دیگرابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه با تاکید بر تصمیم قوه قضاییه در برخورد سریع با "اغتشاشگران" گفت: "در دادسرا قرار بازداشت به عنوان شدیدترین قرار برای آنها صادر شده و در این بین قرار وثیقه و کفالت به هیچ وجه صادر نخواهد شد".

وی درباره اتهام دستگیرشدگان روز عاشورا گفت: "از نظر عنوان جرم، حداقل ایجاد اخلال و ناامنی و حداکثر عنوان محاربه خواهد بود".

یک روز پیش تر هم سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس ایران کار کسانی را که به پلیس حمله می کنند، اماکن عمومی را تخریب می کنند یا "شعارهای ساختارشکن" می دهند، "محاربه" توصیف کرده و گفته بود که دستگاه قضایی با آنها برخورد "قاطع" خواهد داشت.

وی آمار دستگیرشدگان توسط پلیس را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که نهاد های دیگر هم دستگیری هایی داشتند .

آمار دقیقی از تعداد افراد دستگیر شده و نام نهاد بازداشت کننده آنها منتشر نشده است، اما سایت های خبری مخالفان دولت ایران از دستگیری بیش از ۱۰۰۰ نفر خبر دادند.

در روزهای اخیر لحن مسئولان انتظامی و قضایی ایران درباره معترضان نسبت به گذشته تندتر شده و بارها اتهام "محاربه" علیه آنها مطرح شده است.

بر اساس قوانین قضایی ایران، محاربه جرم سنگینی است و مجازات اعدام دارد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین