آخرین خبرها

ایران در دنیا تنها دو رفیق دارد یکی باجی است " حافظ اسد" ودیگری موجی " معمر قذافی "

۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

ماجراهای عجیب قذافی

وبلاگ مهمان > هانی زاده، حسن - در مورد دوستی سرهنگ قذافی وحافظ اسد با ایران یکی از مقامات کشورمان در دوران جنگ تحمیلی نکته ویا لطیفه ظریفی را بیان می کرداو می گفت ایران در دنیا تنها دو رفیق دارد یکی باجی است " حافظ اسد" ودیگری موجی " معمر قذافی ": !در این مطلب ماجراهایی از قذافی را می خوانیم

سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی یکی از شخصیت های عجیب ودر عین حال قدیمی ترین رهبردر جهان عرب بشمار می رود.
قذافی در سال 1969 در حالی که تنها 27 سال سن داشت با درجه سروانی علیه حکومت پادشاهی ملک ادریس سنوسی پادشاه وقت لیبی کودتا کرد.
معمر قذافی که ابتدا نام فامیلی او قذاف الدم(خونریز) بود پس از به قدرت رسیدن نام فامیل خود را به قذافی تبدیل کرد.
او به لحاظ روانی روحیه پر ماجراجوئی دارد واز دوران کودکی از یک روحیه سرکش با اهداف بلند پروازانه بر خوردار بود.
قذافی در حالی که تنها 10 سال سن داشت در کلاس درس ،زمانی که معلم ایتالیائی خطاب به او می گوید که من از تو بشدت متنفرم ،قذافی به معلم پاسخ می دهد که من هم از همه ایتالیائی ها متنفرم.
ووقتی معلم از او می خواهد کلاس درس را ترک کند قذافی می گوید این تو هستی که باید خاک کشورم را ترک کنی زیرا شما ایتالیائی ها کشور مرا اشغال کرده اید.
قذافی پس از کودتا وبه دست گرفتن قدرت با بسیاری از رژیم های دیکتاتور آن زمان مانند رژیم سابق شاه ایران و رژیم عربستان بنای ناسازگاری گذاشت .
وی در سال 1972 سفری به پکن کرد وبه دیدار مائو تسه تونگ رهبرقدرتمند چین شتافت.
قذافی بدون هیچ مقدمه ای خطاب به رهبر چین گفت: من تنها برای یک چیز به اینجا آمده ام و آن این است که شما یک بمب هسته ای در اختیار من قرار دهید تا بر سر اسرائیلی ها پرتاب کنم.
مائو در حالی که شگفت زده شده بود خطاب به قذافی گفت: پسرم !آخر بمب هسته ای توپ فوتبال نیست که من به تو بدهم.
وقذافی در حالی که بشدت عصبانی شده بود خطاب به رهبر چین گفت: برو بابا تو هم انقلابی نیستی !
اظهارات عجیب وغریب قذافی همواره در صدر صفحات روزنامه های عرب بویژه روزنامه های مصری قرار دارد.
زمانی قذافی در دانشگاه طرابلس لیبی در جمع دانشجویان در باره فلسفه دموکراسی در جهان ولیبی صحبت می کرد.
سرهنگ قذافی در این سخنرانی گفت: دموکراسی در اصل از دو کلمه "دمو " و " کراسی" ترکیب شده.
کلمه" دمو "یک کلمه یونانی است به معنی "مردم " و کراسی هم جمع "کرسی "عربی به معنی صندلی است وجمع این دو واژه یعنی مردمی که روی صندلی نشسته اند.
وی افزود : بنا بر این شما دانشجویان سالها است چه در دوران دبیرستان وچه در دوران دانشگاه بر روی این صندلی ها نشسته اید وحتی دموکراسی ما خیلی پیشرفته تر از اروپا است زیرا صندلی های شما از نوع دسته داراست!.
در این هنگام سخنان قذافی با کف زدن های ممتد دانشجویان مواجه می شود.
یک بار نیز سرهنگ قذافی در جمع اعضاءکمیته های مردمی لیبی مدعی شد که "شکسپیر" شاعر انگلیسی در اصل لیبیائی بوده ونام وی " شیخ زبیر" بوده وچون انگلیس ها آثار نبوغ را از دوران کودکی در وی مشاهده کردند اورا از لیبی ربوده وبه انگلیس بردند ونام وی را به شکسپیر تغییر داد ند.
قذافی هم راه حلی برای مساله فلسطین ارائه داد واعلام کرد برای حل مساله فلسطین باید یک دولت مشترک فلسطینی اسرائیلی تشکیل شود ونام این دولت " اسراطین" گذاشته شود که مخلوطی از اسرائیل وفلسطین است!.


قذافی در عین حال در طول 41 سال حاکمیت خود بر لیبی یک دستگاه امنیتی قدرتمندی برای خود ایجاد کرد.


یک بار خانم اوریانا فالاچی روزنامه نگار معروف ایتالیائی در خاطرات خود می نویسد : سال 1973 پس از تلاش های زیاد توانستم به مدت دو ساعت با خانم "گلدا مایر" نخست وزیر وقت رژیم اسرائیل مصاحبه بگیرم.


پس از انجام این مصاحبه از فلسطین اشغالی به قبرس آمدم و شب را در هتلی در نیکوزیا اقامت کردم.


هنگام غروب برای خرید به بازار رفتم وپس از چند ساعت که به هتل باز گشتم با کمال تعجب مشاهده کردم نوارکاست های مصاحبه من با خانم گلدا مایر ربوده شده بدون این که به سایر وسایل شخصی من دستبرد زده باشند.


خانم فالاچی می افزاید: پلیس قبرس نتوانست رد پای سارقان نوارها را پیدا کند و من متاثر از این حادثه به ایتالیا بازگشتم .


وی می گوید:من پس از دو هفته با کمال تعجب مشاهده کردم که سرهنگ قذافی رهبر لیبی در یک سخنرانی عمومی بطورمستقیم به سخنان نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با من، پاسخ می دهد در حالی که این مصاحبه در هیچ جا منتشر نشده بود وتازه من فهمیدم که سارقان نوارها ماموران امنیتی قذافی بودند.


در مورد دوستی سرهنگ قذافی وحافظ اسد با ایران یکی از مقامات کشورمان در دوران جنگ تحمیلی نکته ویا لطیفه ظریفی را بیان می کرداو می گفت ایران در دنیا تنها دو رفیق دارد یکی باجی است " حافظ اسد" ودیگری موجی " معمر قذافی ": !

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

0 نظرات ::

طراحی شده توسط ندای ایران زمین