آخرین خبرها

وقايع روز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

طرفداران دولت، دفتر کار عضو فراکسيون اقليت مجلس را به آتش کشيدند

نصرالله ترابی عضو فراکسيون اقليت مجلس به وبسايت پارلمان نيوز گفت سه شنبه شب دفتر کارش در تهران توسط طرفداران دولت به آتش کشيده شده است. نصرالله ترابی که از جمله نمايندگانِ اصلاح طلب مجلس است به پارلمان نيوز گفت بعد از نطق صريح اش در مجلس با انتقاد شديدی از سوی حاميان دولت، مواجه شده است. در همين حال روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی جلسه محرمانه ی را به بحث در مورد حوادث یکشنبه گذشته، عاشورای ۱۳۸۸، اختصاص داد.

نيويورک تايمز: به نظر می رسد حاکميت ايران بنا به ضرورتها در سنجش ميان ارزشهای مذهبی و زمينی شدن دومی را برگزيده است

روزنامه نيويورک تايمز چاپ آمريکا با عنوان « رويدادهای ايران در صدر گزارشهای جهان» می نويسد: جمهوری اسلامی در کارِ کشتن فرزندان انقلاب در روزهای سوگواری محرم است که اين خود به نوعی افزودنِ شهيدان به کاروان شهيدانِ عاشوراست. اين روزنامه آمريکايی می نويسد: در سی سال اخير هيچ اقدامی بهتر از اين نمی توانست در تضاد با اهداف انقلاب اسلامی قرار گيرد، زيرا در زمان آيت الله خمينی، رهبر، جانشينِ پيامبر در روی زمين بود، و اينک بر اثر نظامی شدنِ ساختار قدرت و بهره گيری از پول و قدرت برای سرکوب مردم، جانشين آيت الله خمينی، ديگر در ميان مردم از چنان جايگاهی برخوردار نيست. نيويورک تايمز می افزايد: شما امروزه می توانيد فرياد «مرگ بر خامنه ای» را از بام خانه های مردم تهران بشنويد که نشانه ای از تغيير جايگاه رهبری از يک رهبر آسمانی به فرمانروايی زمينی است. به نظر می رسد حاکميت ايران بنا به ضرورتها در سنجش ميان ارزشهای مذهبی و زمينی شدن دومی را برگزيده است.

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت بازداشت شد

بهاره هدايت عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و مسئول روابط عمومی اين اتحاديه ی دانشجويی، بازداشت شد. شمار ديگری از اعضای دفتر تحکيم وحدت از جمله مهدی عربشاهی، دبير، و ميلاد اسدی، عضو شورای مرکزی اين دفتر نيز همچنان، در زندان به سر می برند.

گاردين: آمريکا می خواهد يقين يابد تحريمهای آينده به زيان مردم ايران تمام نشود

روزنامه گاردين چاپ لندن با اشاره به تحريمهای آمريکا عليه ايران می نويسد: «آمريکا می خواهد، يقين يابد، تحريمهای آينده به زيان مردم ايران تمام نشود. از اين رو، هنوز و همچنان دريچه ی گفتگو با تهران را نيمه باز نگهداشته تا شايد راهی آشتی جويانه برای حل مشکلات، يافته شود.» آمريکا می گويد: هدف تحريمها نه مجازات ايران بلکه واداشتن جمهوری اسلامی به بازگشت به ميزِ مذاکرات است. از اين رو دولت اوباما همچنان بر ادامه گفتگوها با دولت ايران، اصرار دارد. گاردين می نويسد بنا به گفته يک مشاور ارشدِ اوباما، تحريمها می تواند به تقويت جناح تندرو در حاکميت ايران منجر شود، جناحی که هم اينک مخالفان را تهديد به سرکوبِ بيشتر کرده است.

تايمز لندن: جسد خواهرزاده موسوی در سکوت به خاک سپرده شد

روزنامه تايمز چاپ بريتانيا عنوان «حکومت، تظاهرات نمايشی برگزار کرد و جسد خواهرزاده موسوی در سکوت به خاک سپرده شد» را برای گزارش خود، انتخاب کرده است. اين روزنامه می نويسد: «حاکميت ايران در پی کسب مشروعيتِ مردمی دست به برگزاری تظاهرات دولتی در چندين شهر ايران زده و از سوی ديگر شايعه کرده است که رهبران جنبش سبز از ترسِ مردمِ خشمگينِ هوادار حکومت، به خارج از تهران گريخته اند. اين شايعه بی درنگ از سوی مخالفان رد شد. دولت سپس روز بعد با فراهم بودن فضای رُعبِ ناشی از تهديدات به خانواده ميرحسين موسوی، رهبر مخالفان دولت اجازه داد، تحت اقدامات شديد امنيتی و در سکوت، پيکر سيدعلی موسوی را به خاک بسپارند. زيرا دولت نگران برپايی تظاهرات گسترده ديگری از سوی مخالفان به انگيزه قتل خواهرزاده ميرحسين موسوی بود. تايمز می افزايد: صدا وسيمای دولتی برای کنترل اوضاع، همچنان به پخش گوشه هايی از اين تظاهراتِ نمايشی که در آن شعارِ «مرگ بر موسوی» داده می شود، ادامه می دهد و سخنرانِ اين تظاهرات مدعی شده که ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران مخالفان، از دولت انگليس دستور می گيرند.

سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ايران خواست تا به استفاده از زور عليه مردم معترض پايان دهد

کشورها و سازمان های بين المللی همچنان سرکوب های خونين دولتی و بازداشت چهره های سياسی اصلاح طلب و زندانی کردن دولتمردان پيشين ايران را محکوم می کنند. همزمان با برگزاری راه پيمايی دولتی در ايران، روز چهارشنبه سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ايران خواست تا به استفاده از زور عليه مردم معترض پايان دهد. در همين حال روز چهارشنبه سه نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر در اصفهان اعدام شدند. عفو بين الملل گزارش می دهد در سال ۲۰۰۸ در ايران دست کم ۳۴۶ تن اعدام شده اند.

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

اعتراضات خودجوش

<>

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

موضع گیری خردمندانه آیت الله جوادی آملی

آيت الله جوادي آملي در تبيين وقايع عاشوراي تهران ، در دام يکسويه نگري نيفتاده و دو نکته را در اين باب ، مختصر و مفيد بيان داشته و گفته اند: "نکته اول اينکه اهانت به مقدسات براي هميشه محکوم است مخصوصا در روز عاشورا و اهانت کنندگان به مقدسات برابر قانون بايد مورد مواخذه قرار بگيرند. دوم اين که در اين جريان‌ها اگر به يک بي گناهي آسيبي رسيد، آن هم خسارتش ترميم بشود. تا برابر آيه «وامتازوا اليوم ايها المجرمون» مجرم از غير مجرم جدا بشود."

به گزارش عصر ایران، ولو آن که تعداد کساني که در روز عاشورا کف و سوت زدند ، اندک باشد ، باز هم جامعه عزادار حسين(ع) نمي تواند از کنار اين بي احترامي با بي تفاوتي رد شود . لذا در محکوم کردن اين هتک حرمت ، جاي هيچ ترديدي نيست .

البته بايد گفت - و به تلخي هم بايد گفت - هتک حرمت عاشورا ، به همين مورد کف و سوت زدن ختم نمي شود بلکه در اين روز ، تهران، شاهد بي احترامي هاي ديگري نيز به ساحت عاشوراي حسيني بوده ايم که متاسفانه ، صدا و سيما آن را به حاشيه کف و سوت هاي حرمت شکنانه برده و کوچکترين اشاره اي به آن نمي کند.


بي ترديد ، بروز رفتارهاي شادمانه در روز حزن اهل بيت(ع) به هر دلیلی که باشد ، قابل توجيه نيست چه آن که اين اقدام ، علاوه بر حرمت شکني ، جريحه دار کردن احساسات ديني مردم نيز هست ، اما بي گمان ، کشتن و ريختن خون انسان ها در روز عاشورا که در «ماه حرام» نيز واقع شده است ، بي احترامي محض به عاشوراي حسيني است.

البته نيروي انتظامي در اطلاعيه هاي خود تصريح داشته که قتل هاي عاشوراي تهران ، کار نيروهاي رسمي نبوده است زيرا آنها سلاح گرم نداشته اند ؛ ما نيز در اين مقال به دنبال قاتلاني که خون چند انسان را در اين روز غمبار بر خيابان هاي تهران ريختند نيستيم چه آن که مانند برخي رسانه ها ، نه ادعاي کارآگاهي داريم و نه آن قدر بي پروا و بي تقوا شده ايم که اين و آن را به گناهي بزرگ مانند قتل نفس متهم کنيم و "کک" مان هم نگزد!


اما دردمندانه بايد دست بر پيشاني کوبيد که در عاشوراي 88 تهران ، شکستن حرمت اين روز ، فقط به کف و سوت عده اي ، محدود نشد و علاوه بر آن ، خون هايي بر زمين ريخت ،خانواده هايي براي هميشه عزادارشدند و حرمت ماه حرام شکست.

آيا کساني که در اين روز ، به سمت پدر دو فرزند تير شليک کردند و او را کشتند (و پليس نيز اين اقدام را تروريستي و مشکوک خواند) ، يا بر سينه ديگري چاقو زدند و يا با اتومبيل از روي جوان مردم رد شدند ، عاشوراي حسيني را هتک حرمت نکردند؟ مگر اعلام نشده که اين قتل ها مشکوک و حتي کار تروريست ها بوده است؟ پس آيا جا ندارد حرمت شکني کساني که در ماه حرام و روز عاشورا مرتکب گناه آدم کشي شدند نيز محکوم شود؟

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

توهین علم الهدی به ملت ایران

<>

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

آخوند حائری دشمن را مظلوم نکنید بکشید، قتل عام کنید

>

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

برآورد مقامات حکومت ایران از اوضاع کشور

آیت الله خامنه‌ای: سیاستمداران دنیا تحت تآثیر رسانه‌های بیگانه هستند

آیت‌الله خامنه‌ای تلویحا کاهش نفوذ حکومت را پذیرفته، اما در عین حال تصریح کرده که «هر مقدار ریزش بود، دو برابر آن رویش وجود دارد». رییس دفتر احمدی‌نژاد بحران را جزو هزینه‌های «بازگرداندن قطار انقلاب به ریل» دانسته است.

تازه‌ترین نظری که از آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، ولی فقیه حکومت اسلامی شنیده شده و در آن اشارات غیرمستقیمی به حوادث جاری در کشور وجود دارد، به ملاقات او با عده‌ای از اعضای "اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا" در بعد از ظهر چهارشنبه ۸ دی برمی‌گردد.

او در این ملاقات گفته است که سیاستمداران دنیا تصویر غلطی از اوضاع ایران دارند. اظهارات آنان در مورد وقایع روز عاشورا در ایران به گفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای ناشی از «خباثت‌ها و خود مهره شدن در جهت تغییر حقایق و واقعیت‌ها» و «تاثیرپذیری از رسانه‌های صهیونیستی و بیگانه دنیا» است.

به گزارش خبرگزاری "ایلنا" در این دیدار «رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انحراف و زاویه پیدا کردن برخی افراد در داخل کشور تصریح کردند: اگر این مساله اتفاق نمی‌افتاد و عده‌ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی‌دادند، امروز وضع کشور در زمینه‌های مادی و معنوی خیلی بهتر بود.»

بنابر همین گزارش، آیت الله خامنه‌ای در ادامه‌ی این سخنان گفته است: «اما همانگونه که بارها تاکید شد و واقعیت‌های جامعه نیز نشان می‌دهد، هر مقدار ریزش بود، دو برابر آن رویش وجود دارد.» در این ملاقات آیت‌الله خامنه‌ای به «استقامت» توصیه کرده و گفته است: « پیمودن خط مستقیم با ملاحظه تمام و زاویه پیدا نکردن، استقامت است که به مجاهدت و بصیرت لازم دارد.»

روشن نیست که در عمل "ملاحظه تمام" به چه معناست. برخی مقامات اکنون خواهان آن هستند که بدون هیچ ملاحظه‌ای با معترضان و رهبران آنان برخورد شود. در تظاهراتی که دیروز چهارشنبه، حکومت برای پشتیبانی از خود سازمان داده بود، علیه میرحسن موسوی، کروبی و خاتمی شعار می‌دادند، اما در قطعنامه‌ای که در میدان انقلاب تهران قرائت کردند، تا این حد "ملاحظه" کردند که خواست‌هایی چون دستگیری و اعدام آنان را نگنجانند.

نقش محوری موضوع ولایت فقیه

برداشت آیت‌الله احمد علم الهدی، سخنران اجتماع دیروز حکومتیان از حد ملاحظه‌کاری آیت‌الله خامنه‌ای این است که باید برای کسانی که "سران فتنه" خوانده می‌شود، مهلت تعیین کرد. وی گفته است: «به دلیل اینکه رهبری اجازه داده است، در ضرب‌الاجلی که قوه قضائیه باید تعیین کند، توبه کنید وگرنه مردم با شما به عنوان محارب برخورد خواهند کرد.»

احمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان، اصل مسئله‌را در ستیز حزب الله با حزب الشیطان دیده و بخش مهمی از سخنان خود را به دفاع از ولایت فقیه و شایستگی آیت الله خامنه‌ای اختصاص داده است.

اسفندیار ریحم مشایی در کنار احمدی‌نژاد − مسئول دفتر ریاست جمهوری گفته است که باید منتظر بحران‌های تندتری بود

اسفندیار ریحم مشایی در کنار احمدی‌نژاد − مسئول دفتر ریاست جمهوری گفته است که باید منتظر بحران‌های تندتری بود


در مجموع دفاع از آیت‌الله خامنه‌ای در تبلیغات مقامات و رسانه‌های دولتی برجستگی خاصی یافته است. به نظر می‌رسد این موضوع پذیرفته شده است که اختلاف‌ها دیگر نه فقط بر سر احمدی‌نژاد و تمدید ریاست جمهوری او با انتخابات ۲۲ خرداد، بلکه بر سر ولایت فقیه است که مقامات همواره آن را "عمود خیمه‌ی نظام" خوانده‌اند.

«مسائل انتخابات»

علی لاریجانی، رییس مجلس نیز در سخنرانی دیروزش در گناباد، همچون احمد علم‌الهدی، به تعریف و تمجید از ولایت فقیه پرداخت و گفت: «راه سعادت بر تبعیت از ولایت فقیه است و اوست که در شرایط فتنه و راه‌ها را نشان می‌دهد.»

وی در ادامه با تمجید از آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: «باید هر روز خدا را ستایش کنیم که رهبر فرزانه‌ای مثل آیت‌الله خامنه‌ای داریم، زیرا دغدغه این مرد الهی چیزی جز دین نیست.»

سخنان علی لاریجانی در عین حال خالی از نگرانی نیست. به گفته‌ی وی، «فرسایشی‌کردن مسائل انتخابات اخیر به مصلحت کشور نیست.»

کسانی که اختلافات را هنوز در چارچوب "مسائل انتخابات" می‌بینند، پیشنهادهایی برای حل مسائل می‌دهند. علی مطهری از نمایندگان اصول‌گرای مجلس، که موضعی انتقادی نسبت به احمدی‌نژاد دارد، از کسانی است که خواهان حل اختلافات، بدون یک‌جانبه‌نگری، یعنی پشتیبانی مطلق از احمدی‌نژاد است. طرفداران احمدی‌نژاد به شدت به کسانی همچون او می‌تازند. حمله‌ی آنان بویژه‌ی متوجه هاشمی رفسنجانی است که این گمان قوی است که اگر زمانی بخواهد مصالحه‌‌ای پیش رود، کارگردان اصلی آن وی خواهد بود.

در انتظار بحران‌هایی تندتر

احمدی‌نژاد، در گفت‌وگویی که شامگاه چهارشنبه ۹ دی پس از جلسه‌ی هیئت دولت با خبرنگاران داشته، رویدادهای اخیر را یکسر به «بیگانگان» نسبت داده و در این رابطه به سران اروپا و آمریکا هشدار داده است.

اسفندیار رحیم مشایی، مسئول دفتر ریاست جمهوری، اوضاع کنونی را به حساب «هزینه‌ها»ی روی کار آمدن احمدی‌نژاد گذاشته است. او دیروز در مراسم مراسم تودیع و معارفه معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور، گفته که روی کار آمدن احمدی‌نژاد مترادف با « بازگرداندن قطار انقلاب به ریل است».

او اهمیت این موضوع را این گونه توصیف کرده است: «این مساله کار عظیمی است و با لطف خداوند از متن این مردم فردی دلسوز، عاشق و فداکار و کسی که معتقد به آرمان‌های امام است بر سر کار آمده است و در کنار رهبری حرکت جدیدی را آغاز کرده است که این مساله هزینه‌های خود را دارد.»

به نظر اسفندیار رحیم مشایی، یار نزدیک احمدی‌نژاد، بحران ممکن است ادامه یابد. او گفته است: «به عنوان یک کارشناس که دستی در مسائل سیاسی دارم به شما می‌گویم، شما می‌توانید پس از این منتظر بحران‌های تندتری در آینده باشید، ولی اگر نگرانید باید بگویم نگرانی وجود ندارد، این ماجرا طبیعی است و مسائلی که رخ می‌دهد، تسویه حساب است.»

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

یک صحنه از هتک حرمت واقعی عاشورا (تظاهرات پرشور)


» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

من با تو هستم


>

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هویت یکی دیگر از شهدای عاشورای تهران مشخص شد

شهید شاهرخ رحمانی توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد

شبکه جنبش راه سبز (جرس): هویت یکی از شهدای عاشورای تهران مشخص شد.

به گزارش خبرنگار جرس، شهید شاهرخ رحمانی در روز عاشورا ودر چهار راه ولی عصر توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد و به شهادت رسید.

پیکر این شهید روز گذشته همزمان با پیکر شهید سیدعلی موسوی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پیگیری های خبرنگار جرس حکایت از آن دارد که خاواده شهید رحمانی توسط نیروهای امنیتی به شدت تهدید شده اند به گونه ای که در هراس از این نیروها حاضر به هیچ گونه مصاحبه ای نیستند.

نیروهای امنیتی به شرطی پیکر این شهید را تحویل خانواده اش دادند که هیچ گونه مصاحبه ای انجام ندهند و علت درگذشت او را تنها تصادف عنوان کنند.



» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

عبرت نمی گیرید

مسعود بهنود

دست نمی شوئید از این بازی. خسته نمی شوید از این تکرار. باز اتوبوس فرستادن و باز جمعیت را به خیابان کشاندن و باز وانمود کردن که این ها به اختیارند و از جان گذشته و برای تائید ما آمده اند. عبرت نمی گیرید از سرنوشت برخی از خودتان که روزگاری همین مردم ساده می گفتند نایب پیامبرست و مخالفت با آن ها مخالفت با امام زمان، امروز می گویید او دشمن دین است و غارتگر بیت المال. و هیچ کدام از دو شعار از سر اطلاع و آگاهی نبود.

عبرت نمی گیرید از شاه و ملکه حکومت پیش از جمهوری اسلامی که چطور مردم ساده روستاهای بیرجند و نطنز فرزند قربانشان می کردند و چند ماه بعد همان مردم حاضر بودند کسی را اولین رییس جمهور تاریخ ایران کنند که آن شاه و ملکه را بازگرداند تا در قفس بگرداندند در خیابان ها، برای شادمانی و رقصی چنان که اگر رخ می داد تا قرن ها در شناسنامه ما ایرانیان ثبت می شد، چنان که دار زدن جسد نجیب به نام افغان ها نوشته شده و کوره های آدم سوزی بر دست و بازوی نازیسم ثبت است.

درس تاریخ نمی خوانید و از این بازی که از شدت تکرار چنین نخ نماست دست نمی شوئید. بازی که سرش در دست نوحه خان مافنگی است که ادعا دارد نوچه اش را به ریاست جمهوری رسانده و حالا باید نقش ملکه مادر را بازی کند، با چهار گارد محافظ حرکت می کند، از صندوق پول مردم بی تقصیر، در هر سفر زیارتی با دستگاه و همراهان اول صف است و در مناسک حج هم، فقط برای این که هر از گاه چیزی بپراند و سیاست بسازد یا فضاسازی کند چنان که خانم رجبی.

دست بر نمی دارید از این کردار که در وجودتان خونی شده انگار، و جز برای شرایط ماقیل تاریخ و استبدادی نیست وگرنه کیست که باور کند قطعنامه ای که در پایان هر گرد هم آئی صادر می شود الزاما نظر مردمی نیست که به حسابشان می نویسید. این ها همه مربوط به دنیائی بود که درز پیرهن حکومتگران در آن چنین باز نبود. زمانی که مردم نمی دانستند که دعوا بر سر کلید چاه نفت است و آرمان ها و مقدسات بهانه. این ها مال دورانی است که این همه شفاف نبود جهان.

همچنان هنرتان در زندان شماست و اگر کار مشکل شود در کشتار و ترور. چنان که هم زمان اصلاحات با طرح "حذف روشنفکران و نشان دادن بی عرضگی دولت" مقابله کردید [حتی جلو جوانک فلسفه خوانده را نگرفتید که طرح را قبلا در رسالت لو ندهد] و در نتیجه قتل های زنجیره ای آفریده شد و اینکا با ترور میرعلی موسوی یعنی بدان آقای میرحسین که نزدیک شده ایم.

اما بشارتتان باد که دیگر این گونه بازی ها در نمی گیرد. معترضان جان به لب رسیده را مدام خشمگین کردن به قصد آن که به بازی را به خشونت بکشانید - که در آن خود را چیره دست می دانید و چنین است - دیگر پاسخ نمی دهد. سرانجام روسیاهی به کسانی می ماند که آن قدر از صبح خنجر برای این و آن تیز کردند و آن قدر شعر سرودند که "اینک تیغ و گلوی شما" که دیگر حنایشان رنگ ندارد و تهدیدشان جز نشانه ضعف و ناتوانی نیست. تنها اثری که از آن می زاید به خشونت کشاندن خیابان است که دودش ابتدا بر چشم خود و خاندانتان می رود.

به جای این گونه هنرهای بی هنری و چاره بی چارگی بهتر آن که عقل و تدبیر به کار اندازید. آزمایشی برایتان واجب است. اول از همه طرح های بدیع [ زندان درمانی یا ترور] را در خانواده تان امتحان کنید. ببینید حوانان خانه را می توانید قانع کرد. خود می دانید که در توانتان نیست. حداکثر توانتان حبس نوجوانان خود در خانه و یا فرستادنشان به سفرست. جان و روان آن ها را از دست داده اید. خوب نگاه کنید مهربانی و احترام را در آن ها کشته اید.

اما مژده به همه مسالمت جویان که هنوز هم دیر نیست برای شنیدن صدای اعتراض مردم. وگرنه کمی دیر درون دستگاه حکومت بحثی در می گیرد که در پائیز 57 در پشت در اتاق شاه در کاخ نیاوران در گرفت.

موقعی بود که دولت شریف امامی اثر نداد و شاه درمانده و بیمار می خواست اداره کل جامعه را به نظامیان بسپارد شاید موفق به مهار تظاهرات و ناآرامی ها و اعتصاب ها شوند. گفت از تلویزیون بیایند تا پیامی را ضبط کنند که می خواست با مردم در میان گذارد. کاغذی در مقابل داشت نوشته یک خیرخواه که در سطر اول آن آمده بود "صدای ناله و شیون آسیب دیدگان حوادث اخیر را شنیدم" . یکی از مشاوران جمله پیشنهاد کرده بود بگوید "صدای اعتراض شما ملت را شنیدم" دیگری نوشته بود "صدای انقلاب شما..."، یکی دیگر توصیه کرده بود بگوید "صدایتان را شنیدم" و حاشیه کاغذی که در مقابل داشت پر شده بود. هر کس هم برای نظر خود دلایل قوی داشت.

شاه بیمار مانده بود کدام است، نقل شده حتی وقتی پروژکتور ها روشن شد تا پیام شاهانه ضبط شود هنوز کسانی در گوش او پچ پچ می کردند و از وی می خواستند نظر آنان را بپذیرد. نقل است که شاه مستاصل در لحظه چاره ای از خاطرش گذشت پرسید یکی بپرسد و بگوید در خیابان های وسط شهر چه خبرست. داد زد: راستش را بگوئید. و در این جا سربازی آمد و از جان گذشته گفت "مردم فریاد می زنند مرگ بر...". جوانک خود از هیبت گفته اش زد زیر گریه. شاه سینه صاف کرد و به مسوول دوربین که از تلویزیون به کاخ رفته بود در انتظار مانده گفت شروع کن.

و ما در خانه شنیدیم "ملت عزیز ایران صدای انقلابتان را شنیدم". و جز دو سه پیرمرد عاقل همچون عبدالله انتظام، دکتر غلامحسین صدیقی و دیگر با تجربه ها و خون دل خورده های همدل نهضت ملی و هوادار مصدق، و کسانی همچون دکتر علی امینی هیچ کس بر اهمیت این گفته تامل نکرد. هیچ کس در آن راه چاره ندید. هیچ کس به فکر گفتگو و مصالحه برای نجات کشور از ویرانی و بی قانونی نیفتاد.

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

گاردین: سپاه پاسداران طراح ربودن و قتل اتباع بریتانیایی در عراق بود

پیتر مور

مور تنها فرد از پنج گروگان بریتانیایی است که در اسارت کشته نشد

یک روزنامه بریتانیایی سپاه پاسداران ایران را مسئول ربودن پنج شهروند بریتانیایی در عراق معرفی کرده است.

روزنامه بریتانیایی گاردین، چاپ لندن، در گزارشی در روز پنجشنبه، 31 دسامبر (10 دی)، نوشته است که عملیات ربودن پنج شهروند بریتانیایی که در ماه مه سال 2007 در یکی از ساختمان های وزارت دارایی عراق صورت گرفت توسط نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران سازماندهی شد و به اجرا در آمد.

پیتر مور، یکی از این پنج تبعه بریتانیایی روز گذشته پس از بیش از دو سال اسارت سرانجام آزاد و تحویل سفارت بریتانیا در بغداد شد اما براساس شواهد موجود، سایر گروگان ها در طول اسارت کشته شدند.

روزنامه گاردین با استناد به شخصی که از او به عنوان یکی از افسران سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرده می نویسد که طرح ربودن این پنج نفر در ایران ریخته شد و توسط اعضای گروه های مسلح شیعه فعال در شهرک صدر بغداد به اجرا در آمد.

این فرد، که گفته است در تعدادی از عملیات آدم ربایی نیروی قدس سپاه پاسداران شرکت داشته، می افزاید که اتباع بریتانیایی ربوده شده برای مدتی در یک اردوگاه نظامی متعلق به نیروی قدس در منطقه قصر شیرین و یک مرکز نظامی در حوالی قم نگهداری می شدند.

گاردین همچنین از قول یک وزیر سابق کابینه عراق که ارتباط نزدیکی با ایران دارد نوشته است که سپاه پاسداران ایران در عملیات ربودن این پنج بریتانیایی دست داشت و بهیچوچه نمی توان تصور کرد که گروه های شیعه مستقر در شهرک صدر بغداد به خودی خود و بدون حمایت این نهاد نظامی توانایی چنین عملیاتی را داشتد.

به نوشته گاردین، این نظر را یک مقام ارشد اطلاعاتی در وزارت دفاع عراق نیز تایید کرده و گفته است که افراد مسلح عراقی با هدایت نیروی قدس سپاه پاسداران شهروندان بریتانیایی را ربودند، به یک مسجد در شهرک قدس، از محله های شیعه نشین بغداد، بردند و از آنجا به نقطه ای در مرز ایران با عراق انتقال دادند.

سپاه پاسداران

گاردین سپاه پاسداران را مسئول ربودن و قتل اتباع بریتانیایی معرفی کرد

تحلیلگر بی بی سی در امور امنیتی در گزارشی در همین زمینه می نویسد که اگرچه مدارک قطعی در مورد انتقال ربوده شدگان به داخل خاک ایران وجود ندارد، اما تحقیقات بی بی سی حاکی از آن است که افرادی که چنین اطلاعاتی را در اختیار گاردین قرار داده اند، شهودی مطلع و قابل اعتماد بوده اند.

روزنامه گاردین پیش از و در گزارشی که در ماه ژوئیه سال جاری منتشر کرد هم از شواهدی خبر داد که براساس آنها، برخی از مقامات دولتی عراق در عملیات ربودن پنج شهروند بریتانیایی با ربایندگان همکاری داشتند.

به نوشته گاردین، علت همکاری این افراد جلوگیری از انتشار اطلاعات مربوط به سوء استفاده های کلان و اختلاس کمک های خارجی به بازسازی عراق بوده که براساس برخی تخمین ها، حدود هجده میلیارد دلار آن ظاهرا مفقود شده و سوابقی در مورد نحوه مصرف آن وجود ندارد.

ربودن و قتل شهروندان بریتانیایی

اگرچه برخی مقامات بریتانیایی در گذشته از ارتباط نهادهای امنیتی و نظامی ایران با عملیات شورشیان عراقی سخن گفته بودند، اما دولت بریتانیا هنوز نسبت به گزارش گاردین واکنش رسمی نشان نداده است.

در عین حال، ژنرال دیوید پتریوس، سرفرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه، در مصاحبه با خبرنگار بی بی سی گفته است که "تقریبا نود درصد قطعی است" که گروگان های بریتانیایی در ایران نگهداری می شدند.

پنج شهروند بریتانیایی، در روز 29 ماه مه سال 2007 هنگام کار در مرکز فن آوری اطلاعات وزارت دارایی عراق در مرکز بغداد، توسط گروهی افراد مسلح ربوده شدند.

پتریوس

پتریوس: نود درصد قطعی است که گروگانها در ایران نگهداری می شدند

در آن زمان، این پنج نفر به عنوان کارشناس و ماموران محافظ طرف قرارداد این وزارتخانه فعالیت می کردند و موضوع قرارداد آنان نصب نرم افزارهای پیشرفته برای ردیابی میلیاردها دلار کمک خارجی و عواید نفتی مفقود شده بود.

در روز 29 مه، گروهی متشکل از حدود یکصد نفر وارد ساختمان محل کار این پنج نفر شدند، آنان را ربودند و سپس با کاروانی از خودروهای لندکروز تویوتا این محل را ترک کردند در حالیکه یکی دیگر از کارشناسان بریتانیایی، به نام پیتر دونکین، توانسته بود با مخفی شدن در محفظه ای در کف اتاق، از این گروگانگیری جان به در ببرد.

پنج شهروند ربوده شده بریتانیایی عبارت بودند از پیتر مور، 35 ساله و کارشناس فن آوری اطلاعات که همراه محافظان خود از شرکت خدمات امنیتی و حفاظتی گاردا ورلد به نام های الک مک لاکلان، 29 ساله و عضو سابق نیروی هوابرد ارتش بریتانیا، الن مک منمی، 34 ساله، چترباز سابق ارتش بریتانیا، جیسون گرسول، 39 ساله و چیسون سوئیندلهرست، 38 ساله، نظامی سابق، در روز آدم ربایی در مرکز فن آوری اطلاعات وزارت دارایی عراق حضور داشت.

در هفته ها و ماه های بعد، ربایندگان با ارسال نوارهای ویدیوئی از ربوده شدگان به سفارت بریتانیا در بغداد، خواستار آزادی کسانی شدند که توسط نیروهای ائتلاف بازداشت و زندانی شده بودند.

در ماه های بعد، آدم ربایان، که در یکی از نوارهای ویدیویی خود را سازمان مقاومت شیعیان عراق معرفی کرده بودند، اطلاعاتی را در مورد کشته شدن سه تن از گروگان ها منتشر کردند در حالیکه به گفته مقامات بریتانیایی، شواهد موجود حاکی از آن است که گروگان چهارم نیز به قتل رسیده است.

پیتر مور تنها فرد از این پنج شهروند ربوده شده بریتانیایی است که در این مدت زنده ماند و روز گذشته تحویل سفارت بریتانیا در بغداد شد.

پیشتر، نیروهای آمریکایی یکی از سرکردگان شورشیان شیعه عراق به نام قیس الخزعلی را که از سال 2007 در بازداشت داشتند آزاد کرده بودند.

از نیروی قدس به عنوان شاخه برون مرزی سپاه پاسداران یاد می شود و در گذشته هم مقامات نظامی و امنیتی غربی در عراق از دست داشتن این واحد در حمایت از شورشیان عراقی به خصوص کمک به گروه های مسلح شیعه خبر داده بودند.

روزنامه

پیتر مور، یکی از پنج تبعه بریتانیایی که سال 2007 میلادی در عراق ربوده شده بود اکنون آزاد شده است.خبر آزادی این بریتانیایی که متخصص کامپیوتر است را دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد.

آقای میلیبند گفت که پیتر مور پس از آزاد شدن ابتدا به مقامات عراقی تحویل داده شده و هم اکنون از او در سفارت بریتانیا در بغداد نگهداری می شود.

وزیر خارجه بریتانیا گفت که با آقای مور گفتگوی تلفنی داشته است و تایید کرد که او پس از گذراندن یک دوره دشوار دو سال و نیمه، اکنون از لحاظ وضعیت روانی و جسمی در شرایط خوبی است.

آقای مور به زودی به جمع خانواده اش در بریتانیا ملحق خواهد شد.

دیوید میلیبند همچنین اعلام کرده است که دولت بریتانیا برای آزادی این تبعه خود هیچ معامله ای با گروگانگیران انجام نداده است.

آقای مور برای یک شرکت مشاور آمریکایی در عراق کار می کرد و چهار محافظ او هم در استخدام یک شرکت امنیتی در عراق بودند.

پیتر مور به همراه چهار محافظ بریتانیایی خود در وزارت اقتصاد و دارایی عراق در بغداد توسط 40 نفر که ظاهرا لباس پلیس عراق را بر تن داشتند به گروگان گرفته شدند. سپس مشخص شد که این افراد از اعضای یک گروه شبه نظامی به نام "مقاومت اسلامی شیعه" بوده اند و خواستار آزادی 9 نفر از اعضای همین گروه که از سال 2007 در بازداشت نیروهای ارتش آمریکا در عراق بوده اند شد.

جنازه 3 نفر از این افراد اکنون تحویل مقامات بریتانیایی داده شده، و وزارت امور خارجه بریتانیا معتقد است که نفر چهارم هم کشته شده است.

آزادی گروگان بریتانیایی پس از دو سال و نیم

پیتر مور پیش از این در یک فیلم ویدیویی که توسط گروگانگیران منتشر شده بود دیده شد

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

علی ماند و حوض اش

پایان هفته دوم دی ماه است. هفته ای که "خونین ترین روز" را در تاریخ ایران به ثبت داد. هفته ای که عاشورا مکرر شد و حتی آمریکارا تکان داد وجهان را لرزاند وقتی دید که قاتلان ندا ـ چهره سال روزنامه تایمز- با اتومبیل پلیس از روی جوانی ردشدند و اورا باآسفالت یکی کردند.

نظامی که دیگر نظامیان سخنگویانش هستند، ملت دلاور ایران را تهدید کرده بود که باشدت بیشتر روبرو خواهد شد، در ظهرعاشورا میلیونها نفر را در خیابان ها دید.

محمد جواد اکبرین که گفته بود "عاشورای امسال به جنبش علیه دیکتاتور سرعت می‌بخشد" وقتی شعارهارا شنید حتما باور نکرد که سرعت دراین حد باشد.

عبداله شهبازی که بر اوضاع ایران اشراف دارد، نوشت: "روزعاشورا تهران در دست مردم بود. تهران چهره‌ای شبیه به روزهای مشرف به ۲۱ و ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ داشت."

عکس تکان دهنده ای از درگیری مردم با لباس شخصی ها درجهان منتشر شد. یک سایت ایرانی زیراین عکس نوشت: "این پل کالج، در روزعاشوراست. آنها که تیراندازی می کنند، افراد گروه ویژه وابسته به بیت رهبری اند که نامشان شده «لباس شخصی». سردار وحید در بیت رهبری فرماندهی آنها را برعهده دارد. آنکه با سنگ از خود دفاع کرد، حرمت عاشورا را شکست و یا آنکه به سمت مردم شلیک کرد؟"

شب که خبر رسید 38 نفر جان خود را نثار آزادی ایران کرده اند، وقتی فیلم عبور اتومبیل پلیس از روی جوان دلاوری پخش شد، عکس دختر تنهای اسیر درمیان آدمکشان که انتشار یافت، هنگامی که خبر ترور خواهر زاده مهندس موسوی رسید، دیگر غروب بود و جمعیت به جانب حسینیه جماران می رفت تا به سخنان محمد خاتمی گوش کند. او داشت می گفت "آزادی از جان امام حسین هم مهمتر است" که اوباش شیشه های حسینیه جماران را درهم شکستند. دقایقی بعد فریاد بیش از صدهزار تن تهران رابه لرزه در آورد:

- یا مرگ یا آزادی...

صدا از اقیانوس ها گذشت و به گوش باراک اوباما رسید. او تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت و به واشنگتن بازگشت تا کشتار مردم ایران را محکوم کند.

رئیس دولت کودتا که فقط با رسانه های خارجی مصاحبه می کند تا میزان وطن پرستی خود را بیشتر اثبات کند، داشت می گفت: "ایران کشور آزادى است." و گوینده همان شبکه نظر دولت آمریکا را منعکس کرد: "ایران همانند یک دولت پلیسی رفتار می‌کند."

و مسئولان پلیس در تهران با ترس و لرز پیدایشان می شودو هرکدام چیزی می گویند مغایر با دیگری. احمد رضا رادان ـ متهم اول جنایات کهریزک ـ آماری برای "صفحه حوادث" کیهان همکارش "برادر حسین" می دهد: یکی از پل افتاده است. دیگری زیر ماشین رفته و...

رئیسش احمدی مقدم آمار را هشت نفر ذکر می کندو چیزی می گوید که مرغهای پخته به قهقهه درمی آیند. معلوم می شود قاتل مانند سریال های مبتذل تلویزیون سردار ضرغامی، پاترول پلیس را دزدیده است. لابد بعدهم که دستگیر شود به اطلاع همگان می رسد که از آمریکا یاانگستان برای انجام این نقشه آمده است.

در همین حال "ماموران امنیتی" سر گرم دزدیدن پیکر شهدا ازبیمارستان هستند. یکیشان "علی حبیبی موسوی" است که به اعتراف پلیس "ترور" شده است. سردار نقدی که علاوه بر شکنجه گری در امور جنایی هم خبره تاریخ است؛ عامل ترور را پیدا می کند. بله. این خود مهندس موسوی است که خواهر زاده ا ش را ترور کرده است.

لباس شخصی ها هم برای گرفتن انتقام از مهندس موسوی که یک ایرانی را ترور کرده است، به بیوت و دفاتر آیات منتظرِی، صانعی و دستغیب یورش بردند. حتما مجرمان سابقه داری که توسط سردار نقدی بسیج ومسلح شده اند، قصد دارند به این آیات منتقد درس اسلام بدهند.

دامنه دستگیری ها بازهم گسترش می یابد. تقریبا همه نزدیکان موسوی وکروبی و خاتمی دستگیر شده اند. هر کس را توانسته اند گرفته اند از مادر شهید تا همکار روزنامه نویس ما، ماشاء اله شمس الواعظین.

دستگیر شدگان را در اوین از دالان وحشت می گذرانند. در دو سوی دالان باریک مامورین باطوم بدست ایستاده اند و مردم را با شدت تمام می زنند. همین روزها مهدی کروبی که عملا درخانه محبوس شده، گفته است: "حکومت جماعتی وحشی را به جان مردم انداخته" است.

حسینیه اوین تبدیل به بازداشتگاه می شود.روش جلاد بزرگ سید اسداله لاجوری راباردیگر به کارگرفته اند. دهه شصت عینا باز سازی می شود.

"عاشورای خونین" به پایان می رسد. نیمه شب کیهان "برادر حسین" قسمت بعدی مرحله جدید کودتا را رقم می زند. تیتر اول کیهان بر فراز چندعکس فتو شاپی، چنین است: "خروش خودجوش سراسری مردم: به سران فتنه امان ندهید. "

از تهران خبر می رسد که درتدارک دستگیری موسوی، خاتمی وکروبی هستند.

روز بعد "محکومیت جهانی عاشورای خونین" تماشائی است. تنها ایرانیان نیستند که در سراسر جهان گرد می آیند.افکار عمومی دنیا و رسانه های جهان آزاد در خروشند.

تایمز می نویسد: "فروپاشی انقلاب نزدیک می شود."

تیتر اول گاردین این است: "اعتراض ها خاموش نشدنی است."

عاشورای خونین در صفحات اول روزنامه ها جهانی می شود.مدام برای همکاران خود در مطبوعات جهان توضیح می دهیم که عاشورا چیست، حسین زمانه کیست و یزید کدام است؟

نسل ایرانی بزرگ شده درخارج از کشور را می بینم که دوربین بدست می دوند. همسفران جوان من در رسانه های بزرگ جهان حضور تابناکی دارند و حالا میهن آنها را خوانده است. میهن در آستانه نجات است. ایران، صدا ها را یکی می کند.

یکی از آنهاست. در بی بی سی نوشته است: "عاشورایی که آمریکا را تکان داد. ورود حرکت های اعتراضی در ایران به مرحله ای جدید، موضع گیری های دولت آمریکا که ابتدا بسیار محتاطانه بود نیز تغییر شکل پیدا کرده است.روز دوشنبه باراک اوباما تعطیلات کریسمس خود را شکست و در برابر دوربین ها ظاهر شد تا برخوردهای خشونت بار روز عاشورا در ایران را محکوم کند. آقای اوباما رفتار حکومت ایران را بیدادگرانه خواند و گفت سرکوب وحشیانه و ناعادلانه حکومت، آرمان های مردم ایران را از میان نمی برد.اوباما همان رییس جمهوری است که اولین اظهار نظرش در باره انتخابات بحث انگیز اخیر ایران، چهار روز طول کشید، تا بعد از این مدت هم با ملاحظه بسیار بگوید از وقایع ایران ناراحت شده. اما حالا شش ماه پس از آن روزها، ابایی از محکوم کردن شدید اتفاقات ایران و درخواست آزادی زندانیان ندارد. "

و تنها امریکا نیست. روسیه متحد نزدیک جمهوری اسلامی بیانیه می دهد و از نظام تبری می جوید. چینی ها دارند بسرعت فاصله می گیرند. خانم آنجلا مرکل بر می خروشد. دولت فرانسه مگر می تواند در برابر مطبوعات کاردیگر کند. خون فرزندان ایران بر صفحه اول همه نشریات فرانسوی جاری است.

و کودتا چیان در میهن زخمی درتدارک اجرای نقشه کهنه دیگری هستند. از پاره کردن عکس آیت خمینی آبی گرم نشده است، قرآن رابر نیزه می کنند. می خواهند مردم را روز چهارشنبه به خیابانها بکشند و فرمان دستگیری "سران فتنه" را به نام آنها تمام کنند.

بسیح و سپاه وشورای نگهبان ازمسئولان می خواهند با "برخورد قاطع چشم فتنه را کور کنند."

انگار یادشان رفته که در شش ماه گذشته، گرفته اند وکشته اند و شکنجه داده اند و حتی به دختران وپسران ایران تجاوز کرده اند. دیگر کدام برخورد قاطع؟ چه می خواهنندبکنند که نکرده اند؟

روز چهارشنبه می رسد. کوه، موش می زاید. میدان انقلاب را بزور ساندویچ و ساندیس هم نمی توانندپر کنند.

کیهان تهران نوشته است: "اگرچه از آغاز فتنه، تمامي شواهد و قرائن و اسناد غيرقابل انكار از وابستگي سران فتنه به صهيونيست ها و دستور گرفتن مستقيم آنها از موساد- و يا از طريق سازمان سيا و براي موساد- حكايت مي كرد ولي آنچه روز عاشورا همگان شاهد بودند براي ديرباورترين افراد هم كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه سران فتنه و آشوبگران آن روز، مصداق بي چون و چراي «فئه باغيه» و دشمنان اسلام، امام، نظام و مردم هستند. دشمنان وحشي و خونريز و مأموران حلقه به گوش اسرائيل كه حتي از برنامه ريزي براي كشتن خواهرزاده خود نيز دريغ نمي ورزند!سران فتنه در حالي نقش ابن سعد و شمر و خولي را برعهده گرفته اند كه امروز در عاشوراي سال 1388 شمسي برخلاف آن روز در عاشوراي سال 61 قمري، حسين زمان تنها نيست و ديدند كه پياده نظام بزدل و اندك آنها بلافاصله بعد از حضور مردم مومن و پاكباخته چگونه به سوراخ ها خزيدند. از اين پس توده هاي عظيم و انبوه مردم، در مقابل سران فتنه و اراذل و اوباش اجاره اي آنها ساكت نمي نشينند و اگر مسئولان نيز امروز و فردا كنند، آنان حسين زمان را در ميانه ميدان تنها نمي گذارند. باور نمي كنيد؟! بگرديد تا بگردند."

توده هاي عظيم و انبوه مردم، دارند ساندویچ گاز می زنند. تلویزیون جمهوری اسلامی همه جمعیت را با لنز بسته می گیرد. احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، سخنرانی می کند. پیش ازاو واعظ طبسی- سلطان خراسان- سران فتنه را محارب خوانده است. سخنان پیشکار او نشان می دهد "اراذل و اوباش اجاره أي" کیستند:

"سخنران تجمع روز چهارشنبه حامیان دولت در میدان انقلاب با حمله شدید به معترضان و مخالفان دولت و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی به عنوان "تنها گزینه رهبری روی کره زمین" معترضان به آیت‌الله خامنه‌ای را "مشتی بزغاله و گوساله" خواند.احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، که در اجتماع چند هزار نفری حامیان دولت که به دعوت سازمان تبلیغات اسلامی و برای محکومیت آنچه "هتک حرمت مراسم عاشورا" خوانده شد سخن می‌گفت، مخالفت با ولایت فقیه را مخالفت با امام زمان، اصل امامت، قرآن و اسلام خواند. اوگفت: "يک مشت گوساله بزغاله عليه ولايت فقيه شعار می دهند و با ولايت مخالفت می کنند."

آخرین حرفش دادن مهلت به "سران فتنه" بود تا "توبه" کنند. عقب نشینی کامل از نقشه طراحان کودتا.

هفته تاریخی تمام می شود. کیهان در سر مقاله اش می پرسد: "بازی تمام؟ اول ماجراست..."

ما جواب می دهیم: اواخر بازی است. سلاح شما گلوله و نیرنگ است و خشونت. ما به روح ایران مجهزیم. به عشق. به مسالمت. کمی تاریخ را ورق بزنید. تازیان ومغولان را خوی انسانی دادیم، شمایان که رقمی نیستید....

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

حسین کروبی: کسانی باید فرار کنند که آدم کشتند

همزمان با راه اندازی تظاهرات دولتی علیه جنبش سبز مردم ایران، خبرگزاری رسمی دولت مدعی شد که مهدی کروبی و مهندس موسوی از تهران گریخته اند.در پاسخ به این ادعا، حسین کروبی به روز گفت: نخیر این حرف نادرست است و پدرم همچنان در منزل خود هستند.

فرزند مهدی کروبی افزود: اگر بنا بر فرار باشد کسانی باید فرار کنند که آدم کشتند و دست شان به خون مردم آلوده است. آقای کروبی دلیلی برای فرار ندارند و به پشتوانه مردم در خانه خودشان هستند و قصد فرار هم ندارند.

یکی ازنزدیکان میرحسین موسوی نیز به "روز" گفت که نخست وزیر زمان جنگ بعد از تشییع و خاکسپاری پیکر خواهر زاده اش در منزل خود به سر می برد و این شایعات و تهدیدها هیچ تاثیری بر روند پیگیری حقوق مردم از سوی آقای موسوی ندارد.

وی با اشاره به شایعه بازداشت زهرا رهنورد نیز گفت: این نیزشایعه است و تا این ساعت که من با شما صحبت می کنم نه ایشان بازداشت و نه آقای موسوی از تهران خارج شده اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار خبری بر روی خروجی ویژه خود از انتقال موسوی و کروبی توسط سپاه و وزارت اطلاعات به مازندران خبر داده بود. این خبرگزاری ساعتی بعد، از فرار« دو فتنه گر» به مازندران در خروجی عادی خود خبر داد؛اخباری که یکی بعد از دیگری تکذیب شدند.

راهپیمایی دولتی

به این ترتیب در حالیکه محافل خبری و سیاسی ایران در التهاب تایید یا تکذیب ادعاهای منتشره از سوی خبرگزاری رسمی دولت بودند، خیابان های تهران روزی متفاوت از روزهای پیش را شاهد بود.

حامیان رهبر جمهوری اسلامی دیروز به دعوت نهادهای حکومتی به خیابان ها آمدند تا خواستار محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شوند و حمایت خود را از آیت الله خامنه ای اعلام کنند.

براساس گزارش خبرنگاران "روز"، طی چند روز گذشته صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبلیغات ویژه و گسترده ای برای تظاهرات دیروز انجام داده بود. دیگر نهادهای حکومتی هم به طرق مختلف از مردم خواسته بودند در این تجمع که "خودجوش" خوانده شده بود، شرکت کنند.

در همین راستا از چند روز پیش به کارمندان اداره ها و شرکت های دولتی که به صورت قراردادی کار میکنند، گفته شده بود برای استخدام رسمی باید عضو بسیج شوند و بدین گونه طیف عظیمی وادار به عضویت در بسیج شدند. اما دیروز با تدارک اتوبوس، به این کارمندان گفته شد که استخدام آنها، منوط به شرکت در تجمعات خودجوش است و اعضای بسیج موظف به شرکت در این تجمعات هستند.

بدین ترتیب مردم وادار به شرکت در تجمعی شدند که قرار بود خودجوش باشد؛هر چند مشاهدات وگفته های شاهدان عینی به خبرنگاران "روز" حکایت از آن دارد که بسیاری از این افراد بعد از پیاده شدن از اتوبوس در محل تجمع و یا طی مسافتی از راهپیمایی، محل را ترک و از شرکت در مراسم خودداری کردند.

یک شاهد عینی هم به "روز" گفت: "محل کار من نزدیک کریم خان است و در طبقه هفتم نشسته بودیم که به یکباره سر و صدای بسیاری بلند شد. از پنجره که بیرون را نگاه کردیم بیش از ده اتوبوس را دیدیم که پشت سر هم از روی پل کریم خان رد شدند در حالیکه شعار مرگ بر منافق سر میدادند."

این شاهد عینی ساعتی بعد در راه عزیمت به منزل هم در کوچه ها و خیابان های فرعی، اتوبوس هایی زیادی را در حال پارک دیده که جمعیت را با آنها به تظاهرات آورده بودند.

مشتی بزغاله و گوسفند یا محارب؟

سخنران این تجمع احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد بود که آیت الله خامنه ای را "تنها گزینه رهبری روی کره زمین" و مخالفان و معترضان را "مشتی بزغاله و گوساله" نامید.

او درگیریهای معترضان و نیروهای دولتی را به جنگ حزب‌الله با حزب شیطان تشبیه کرد و گفت: "امروز جنگ حزب‌الله و حزب‌الشیطان در عرصه این کشور بروز پیدا کرده و این جنگ جنگی قطعی و صریح است."

علم الهدی افزود: "سران فتنه ابتدا در مورد انتخابات مطالبه به ناحق کردند، اما حرکتی که در پی این مطالبه آغاز شد در روز عاشورا به محاربه انجامید."

او سپس خطاب به رهبران مخالفان دولت گفت که "بر اساس گفته های آیت الله خامنه ای، آنها تا زمانی که قوه قضائیه اعلام خواهد کرد، فرصت توبه دارند، اما اگر توبه نکنند محارب محسوب می شوند."

پیک نیک حکومتی علیه مخالفان

براساس گزارش خبرنگاران "روز" تظاهرکنندگان که عکس های بزرگ آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای را در دست داشتند، شعار میدادند: "مرگ بر سه حسين، صدام حسين، باراك حسين، ميرحسين"، "خواص بی بصیرت، خجالت خجالت"، "واي اگر خامنه اي حکم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند که جوابم دهد"، "داريم اين فرياد بر روي لب، مرگ بر اين گروه آشوب طلب"، "مخالف ولايت رسوا بايد گردد، هر که کند جنايت، اعدام بايد گردد"، "منافق آدم کش، اعدام بايد گردد"، "مرگ بر کروبی و میرحسین" و "موسوی خاتمی دیکتاتور واقعی"، "هاشمی هاشمی این آخرین پیام است، ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم" و....

در این تظاهرات علیه نوه آیت الله خمینی نیز شعار سر داده شد و "سیدحسن مصطفوی حیا کن، پیر جماران را رها کن" شعاری بود که علیه سید حسن خمینی سرداده شد. پلاکاردی از عکس فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در دست جمعیت دیده می شد که بر روی آن نوشته شده بود: "فائزه فتنه گر"

در این راهپیمایی دولتی طوماری نیز خطاب به رئیس قوه قضائیه قرائت شد که در آن درخواست برخورد قضایی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطرح شده است. این طومار از سوی نیروهای بسیج در میان جمعیت می چرخید و امضا می شد.

یک شاهد عینی که از نزدیک نظاره گر تظاهرات دیروز بود به "روز" گفت: "من به خاطر کاری ناچار بودم به خیابان بهار بروم و از ایرانشهر تا فردوسی با ماشین رفتم. یکسری با بچه های کوچکشان به تظاهرات آمده بودند و شعار مرگ بر موسوی سر میدادند. ماموران پلیس هم تعدادشان خیلی کم بود و در چند جا نشسته بودند و می گفتند و می خندیدند. گویا همه برای پیک نیک امده بودند. چند جا هم ایستگاه صلواتی گذاشته بودند و به ملت کیک و ساندیس میدادند."

این شاهد عینی که مسافتی را همراه با تظاهر کنندگان طی کرده است، می افزاید: " در بین جمعیت چند نفری بودند که مدام با داد و تشر از متفرق شدن و بی نظمی جمعیت جلوگیری و شعارها را هماهنگ میکردند. شعارها خیلی وحشتناک بود و می گفتند که موسوی و کروبی باید اعدام بشوند و من سعی کردم زود از جمعیت فاصله بگیرم چون نوار سبزی به کیفم بود و واقعا وحشت کرده بودم."

به گزارش خبرنگاران "روز" با مستقر کردن وانت هایی در مسیر تظاهرات به راهپیمایان کیک و ساندیس می دادند و از آنان پذیرایی میکردند.

در پایان این تظاهرات نیز بیانیه ای قرائت شد که در آن از مقام‌های قضایی خواسته شده هتاکان به قرآن و مقدسات را شناسایی و محاکمه کنند: "ملت ایران، گستاخی عوامل فتنه و ضد انقلاب را ناشی از عدم برخورد قاطع و انقلابی نهادها و دستگاه‌های مسئول امنیتی، اطلاعاتی و قضایی کشور می‌داند."

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

حمله به دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در مراسم سوم کشته شدگان عاشورا

عکس از خبرنامه امیر کبیر

۱۳۸۸/۱۰/۱۰
خبرهاى دريافتى از ايران حاكى است كه يك تجمع بزرگ ديگر دانشجويى در دانشگاه آزاد مشهد از سوى نيروهايى كه «انصار حزب الله» معرفى شده اند به خشونت كشيده شده و حداقل ۱۰ دانشجو مجروح و ۴۰ نفر نيز بازداشت شده اند.

سايت هاى نزديك به محافل دانشجويى و اصلاح طلبان خبر داده اند كه دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد قصد داشتند تا مراسم «عزادارى سوم شهداى عاشورا» را برگزار كنند كه از سوى نيروهاى موسوم به انصار حزب الله و بسيج مورد حمله قرار گرفتند.

سايت «خبرنامه امير كبير» در اين زمينه گزارش داده است: در پى برگزارى مراسم ياد شده توسط دانشجويان، «در حوالى ساعت يك بعد از ظهر چندين اتوبوس حامل نيروهاى انصار و بسيج وارد محوطه دانشگاه شده و بيش از ۵۰۰ تن را پياده كردند. اين افراد مسلح به چاقو و قمه به سمت دانشجويان حمله كردند كه در پى آن بيش از هشت دانشجو به بيمارستان منتقل شدند.»

اين سايت دانشجويى گفته است كه دانشجويان در مراسم خود هيچ شعارى ندادند و براى گراميداشت «شهداى روز عاشورا» تنها «تجمع سكوت» برگزار كرده بودند كه «با حمله نيروهاى انصار و بسيج با چوب، قمه و اسپرى فلفل مواجه شدند.»

گزارش ها حاكى است كه «نيروهاى انصار، دانشجويان را به بيرون دانشگاه منتقل كرده و نيروهاى امنيتى آنان را بازداشت مى كردند.»

آمار دقيقى از تعداد بازداشتى هاى دانشگاه آزاد مشهد منتشر نشده است ولى سايت خبرنامه امير كبير، از بازداشت ۷۰ نفر از دانشجويان و مردم و انتقال آنها به «كلانترى قاسم آباد» خبر داده است و سايت جنبش راه سبز (جرس) نيز شمار دستگيرشدگان را ۴۰ نفر اعلام كرده است.

سايت جنبش راه سبز همچنين گفته است كه در اين حمله، دستكم ۱۰ دانشجو دختر و پسر به شدت مجروح شدند كه حال دو نفر از آنها وخيم است.

بر اساس اين گزارش، «نيروهاى مهاجم حامى كودتا تمامى شيشه هاى دانشكده هاى فنى و معمارى را شكستند. پس از اين حمله، دانشگاه تعطيل و توسط نيروهاى امنيتى و يگان ويژه اشغال شد.»

اين گزارش ها در حالى منتشر مى شود كه رسانه هاى دولتى و روزنامه هاى ايران به دليل كنترل هاى شديد قادر به اطلاع رسانى در باره درگيرى هاى نيروهاى هوادار دولت با مخالفان و معترضان به نتيجه انتخابات نيستند.

در روزهاى اخير تنش و خشونت ميان طرفين به شدت بالا گرفته است و راهپيمايى روز سه شنبه دانشجويان دانشگاه علم و صنعت تهران نيز از سوى نيروهاى لباس شخصى و بسيج دانشجويى به خشونت كشيده شد.

نيروهاى امنيتى و انتظامى براى سركوب اعتراض هاى داخلى در ايران دست به بازداشت گسترده فعالان سياسى و دانشجويى زده و تظاهرات مسالمت آميز معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى در روز عاشورا را مورد حمله قرار دادند.

بر اساس آمار رسمى دولتى، در خشونت هاى اين روز حداقل هفت نفر كشته شدند ولى برخى از سايت هاى مخالفان از كشته شدن ۳۷ نفر خبر داده اند.
» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

مجوزهای تروری که امروز همراه با ساندیس در راهپیمایی خودجوش پخش شد

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

گلوله و ساندیس!ا

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

اخراج 52000 كارگر در عسلويه

دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر با اعلام اینکه در 4 سال قبل بیش از 60 هزار کارگر در عسلویه کار می کردند گفت: امروزه حدود 8 هزار کارگر در عسلویه کار می کنند که این امر نشاندهنده تعطیلی واحدها و بحران صنایع در این بخش عظیم صنعتی کشور است.

عیسی محمد کمالي، با اعلام اینکه عسلویه در 4 سال قبل بازار خوبی برای اشتغال کشور بود گفت: هنگامی که محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم شده عسلویه را منطقه آزاد تجاری اعلام کرد تا این منطقه شامل قانون کار نشود در نتیجه کارگران اين منطقه كه تابع قانون كار و تامين اجتماعي بودند به يك باره تابع قانون‌آنچه كارفرما مي خواهد شدند.

وي با تاكيد بر اينكه محروم كردن كارگران از قوانين حمايتي هرگز نمي تواند انگيزه اي براي استخدام باشد گفت: اگر اين ادعاي آقايان مخالف قانون كار درست بود امروزه 52 هزار كارگر اخراج نمي شد.
دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر با انتقاد ازسياستگذاري هاي دولت در امر سرمايه گذاري گفت: متاسفانه حمايت هاي لازم از اين منطقه اقتصادي اشتغالزا صورت نگرفت و شركتهاي پيمانكاري داخلي و خارجي يكي پس از ديگر منطقه را ترك كردند.

وي با انتقاد از اظهارات غير واقعي مبني بر اينكه پروژه ها به بهره برداري مي رسد گفت: اگر پروژه ها در حال بهره برداري است چرا دايم شاهد تعديل نيرو هستيم و چرا اخراج هاي بي رويه اتفاق مي افتد.
كمالي گذشته عسلويه را يادآور شد و گفت: در گذشته يك ساعت سرپا مي ايستاديم تا يك صندلي خالي شود و بتوانيم در رستورانهاي اين منطقه اقتصادي غذا بخوريم اما اكنون با صندليهاي خالي روبرو هستيم.

وي از تعطيل مغازه هاي مكانيكي بقالي ‏ رستوران و ساير مراكز خدماتي در اين منطقه خبر داد و گفت: در گذشته هم اين مغازه ها فعال و چرخش اقتصادي قابل توجهي داشت اما امروزه عسلويه در حال بحران و تعطيلي است .

دبير اجرايي خانه كارگر بوشهر با اعلام اينكه در گذشته راه بندان هاي طولاني در عسلويه اتفاق مي افتاد گفت: امروزه مي توان با سرعت 100 كيلومتر در منطقه عسلويه را نندگي كني بدون آنكه نگران تصادف يا مشكل ديگري باشي وي حوزه فعاليت عسلويه را مرتبط با نفت و گاز اعلام كرد و گفت: در گذشته نه تنها اين منطقه بازار خوبي براي نيروهاي بومي بود بلكه كارگران غير بومي و حتي كارگر خارجي نيز در اين بخش فعاليت مي كرد اما امروزه عسلويه تعطيل است و به بيماري در حال مرگ مي ماند.

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

خطر اعدام برخی از تظاهرکنندگان روز عاشورا

احتمال می‌رود عده‌ای از دستگیرشدگان را به اتهام وابستگی به "مجاهدین خلق" اعدام کنند. موضوع دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم در جلسه‌ی غیرعلنی امروز مجلس مطرح شده است. ممکن است فائزه هاشمی را نیز دستگیر کنند.

سایت "جهان‌نیوز"، که مواضع نیروهای افراطی حاکمیت را بازتاب می‌دهد از قول «مقام آگاهی» که نام وی را ذکر نکرده، نوشته است: «با توجه به شواهد و اسناد گوناگون چند نفر از بازداشت شدگان حوادث ظهر عاشورا به اتهام محاربه با اسلام و انقلاب محاکمه خواهند شد».

در ادامه‌ی این خبر آمده «پرونده این افراد به صورت ویژه و با فوریت رسیدگی خواهد شد و احتمالا تا چند روز آینده شاهد حکم دادگاه خواهیم بود».

این خبر در راستای ادعای "وزارت اطلاعات" در این مورد است که عده‌ای از دستگیرشدگان روز عاشورا وابسته به سازمان مجاهدین خلق هستند.

در خبر "جهان نیوز" آمده است که «مقام آگاه» خبردهنده به این سایت با تکرار این موضوع گفته است: «چنانچه اتهام این افراد در دادگاه ثابت شود، محاربان به مجازات اعدام محکوم خواهند شد».

خبر "جهان‌نیوز" را سایت "تابناک" وابسته به محسن رضایی نیز منعکس کرده است.

تحت تعقیب بودن موسوی و کروبی

صبح روز چهارشنبه (۹ دی) مجلس شورای اسلامی برای بررسی اوضاع جلسه‌‌ای غیرعلنی داشته است. از عده‌ای از مسئولان امنیتی هم دعوت کرده بودند که در جلسه شرکت کنند.

حسن نوروزی، نماینده‌ی ربابط کریم در مجلس به خبرنگاران گفت که دعوت‌شدگان در جلسه حضور نیافتند. این نماینده در این مورد توضیح داده است: « از هیات رییسه مجلس در رابطه با اینکه چرا دیگر مسوولین دعوت شده به این جلسه نیامده بودند توضیح خواستیم که هیات رییسه اعلام کرد ظاهرا این افراد دارای مشغله‌هایی بوده‌اند».

خبرگزاری "ایلنا" ضمن انتشار این خبر نوشته است که محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس شرکت داشته است.

"ایلنا" به نقل از حسن نوروزی، خبر داد که «خواسته اصلی نمایندگان از اژه‌ای این بود که سران فتنه محاکمه شوند و افرادی همچون موسوی و کروبی که در حال صدور بیانیه هستند و حتی فائزه هاشمی نیز دستگیر شوند». در خبر ایلنا آمده که نماینده‌ی مذکور از قول اژه‌ای گفته است که «موسوی و کروبی و دیگر سران فتنه تحت تعقیب هستند».

با وجود این امروز سرتیپ پاسدار احمد رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت که «بازداشت سران معترضین در دستور کار پلیس قرار ندارد». او گفت: «ما به دنبال بزرگ کردن کسی با دستگیر کردن آنها نیستیم».

خبرگزاری "مهر" ضمن انتشار این خبر نوشته است که رادان در این مصاحبه در مورد خودروی پلیس که یک ویدئو نشان می‌دهد در روز عاشورا با آن به مردم هجوم آورده و دو نفر را زیر گرفته‌اند، گفته است، «خودرو متعلق به ناجا نبوده بلکه شخصی است».

پیش از رادان، رئیس او سردار اسماعیل احمدی مقدم در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفته بود: «در مورد خودرویی که اغتشاش‌گران را زیر کرد، مالک خودرو شناسایی شد و معلوم شد که این خودرو سرقت شده بوده است و سارق اقدام به این کار کرده است که تحقیقات برای شناسایی این فرد در حال انجام است».

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

خروج موسوی و کروبی از تهران تکذیب شد

خروج میرحسین موسوی و مهدی کروبی از تهران و انتقال آنها به استان مازندران تکذیب شد.

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی با رد این خبر، گفت این دو رهبر مخالف دولت تا چهارشنبه شب در تهران بوده اند.

پیش تر خبرهای ضد و نقیضی درباره انتقال آقای کروبی و میرحسین موسوی به یکی از شهرهای شمالی و بازداشت خانگی آنها منتشر شده بود.

محمد تقی کروبی در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت پدرش "سفت و محکم" در جای خود ایستاده و در جهت اصلاح امور تلاش می کند و آقای موسوی نیز در تهران است.

محمد تقی کروبی گفت: "هر دو اینها تا امشب (چهارشنبه) در تهران بودند. با آقای مهندس موسوی تا بعدازظهر تماس داشتیم."

در پی راهپیمایی طرفداران حکومت ایران در روز چهارشنبه، خبرگزاری جمهوری اسلامی از فرار "سران فتنه" به غرب مازندران خبر داد.

رسانه های طرفدار حکومت ایران از اصطلاح "سران فتنه" برای اشاره به آقای موسوی و آقای کروبی استفاده می کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت: " اين دو فتنه گر شناخته شده هم اينک در غرب مازندران به سر می برند و گزارش ها از سردرگمی و هراس آنان حکايت می کند."

همزمان گزارش هایی هم درباره بازداشت خانگی این دو نفر در کلارآباد مازندران منتشر شده بود.

محمد تقی کروبی با رد این گزارش ها گفت: "آنها که دستشان به خون مردم آلوده می شود در زمان لازم باید بگریزند... دوستان دولتی ما این آرزو را به گور خواهند برد که روزی ببینند کروبی از عرصه مقاومت و تلاش در جهت حقوق ملت جا خالی کند."

پیش تر فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی با ابراز نگرانی از امنیت همسر و خانواده اش مسوولیت مستقیم خطرات احتمالی را متوجه حکومت ایران دانسته بود.

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

تمام شما مفسد فی الارض هستید آقایون حکام

۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

آقای واعظ جان شما دزدی هاتون در مشهد و سراسر ایران صدا کرده، شما که در شرع اسلام عزیزتان مفسد فی الارض هستید. با ید اعدام بشید.
بله من هم که هر روز به مرگم نزدیکتر بشه بهتر است بگم مرگ نکبت بارم نزدیکتر بشه این حرف ها رو میزنم.
بالفرض اگه موسوی کروبی همه رو بکشین مثل سال 67 که این همه اعدام کردید. مردم رو خاموش کنین چن سال دیگه می خواهین و می توانینن دوروغ بگین به اسم اسلام و بکشین.
مگه این کلیسا چند سال دوام آورد. هیتلر چی و همه دیکتاتور ها. شما می توانید بروید تاریخ را بخونین. ببینید چی شده....
حالا اگه شما بعد از 200 سال زندگی بخواهید از ایران فرار بکنید کجا می روید هر جا که برین مگه ماه پشت ابر می تواند پنهان شود...
شما هم با تمام دوستانتان همانند اون خلخالی هم قبل از مرگ تمام بدنتون کرم فرا میگیره این بهترین حالت است اگه قبل از اون بدنتون توسط این مردم تکه تکه نشه....
شما مگه فکر می کنید مانند صدام اعدام میشین، سخت در اشتباهین.
میشینمو اون روزو که تو مانند او علی گدا و بقیتون به جزاء تمام کارهاتون برسین.


» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

دستغیب:یزیدیان زمان با هلهله و شادی به پایگاه عزاداران حسینی مسجد آتشی‌ها در شیراز با سنگ و چوب حمله کردند

در پی حمله روز گذشته عده‌ای موسوم به لباس شخصی‌ها به مسجد آتشیها، عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس و نماینده مردم شیراز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، این اطلاعیه بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

در ماه محرم الحرام و عزای سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، یزیدیان زمان با هلهله و شادی به پایگاه عزاداران حسینی مسجد آتشیها(قبا) و سنگر مبارزانی مردم شیراز علیه رژیم منحوس پهلوی که در طی 8 سال جنگ تحمیلی با اهداء قریب به یک هزار شهید جایگاه ویژه و ممتازی را در ایران داشته و دارد با سنگ و چوب هجوم آوردند.

متاسفانه عده‌ای پا را از این فراتر نهادند و ثابت کردند که اگر دین ندارند آزاد مرد هم نیستند و به بیت شریف مرجع تقلید، فقیه اهل بیت، حصرت آیت‌الله سیدعلی محمد دستغیب حمله کردند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به امام عصر(عج)، ارواح طیبیه شهداء، مراجع و روحانیون تسلیت می‌گویم و از عموم مردم، جوانان، طلاب متواضعانه درخواست می‌کنم با تداوم صبر و آرامش هرگونه توطئه را در نطفه خفه نمایند.

سیداحمدرضا دستغیب
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی
» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

از خانه ملت، بوی توطئه علیه ملت می آید؛ طرح دستگیری موسوی ، کروبی

برخی از نمایندگان مجلس در دولت که دیروز کفن پوش در خیابان های اطراف مجلس و زیر سقف هرمی شکل بهارستان در دفاع از ولایت فقیه راهپیمایی کرده اند امروز طی نشست غیر علنی خود، موضوع دستگیری کروبی ، موسوی و همچنین فائزه هاشمی را بررسی کرده اند و از سوی دیگر محسنی اژه ای دادستان نیز اعلام کرده است که موسوی و کروبی تحت تعیقیب هستند.

در روزی که حاکمیت ا از طریق صدور بخش نامه به اداره ها و مدارس و تبلیغ وسیع از طریق رادیو تلوزیون یک راهپمیایی خیابانی در حمایت از دولت و ولایت را ترتییب داده است، امکانات معترضان به این دولت هم قابل تامل است. روزنامه نگاران از زندان برای موسوی پیام همدردی به مناسبت به شهادت رسیدن خواهرزاده ایشان می فرستند و از او خواستار مقاومت و ایستادگی هستند. از سویی اکثریت نمایندگان مجلس آزادانه در خانه ملت نشسته اند و فرمان دستگیری موسوی و کروبی را صادر می کنند.

در حالی که این مجلس هنوز در راستای بررسی ماجرای شکنجه و تجاوز در کهریزک و کشته شدن سه زندانی در این بازداشتگاه هنوز گزارش نهایی خود را قرائت نکرده است، طرح جدیدی را در دستور کار قرار داده تا قوه قضایی را ملزم به دستگیری رهبران یک جنبش اعتراضی مردمی کند.

برگزاری راهپیمایی اجباری، برنامه های تلوزیونی اخیر برای نشان دادن خشونت معترضان، سناریو و ادعای جدید علیه جنبش مبنی بر پاره شدن قران توسط طرفداران موسوی و کروبی، دستگیری فله ای فعالان سیاسی و روزنامه نگاران، نشست غیرعلنی مجلس و تمامی تحرکات سازماندهی شده این روزهای محافظه کاران، مقدمه ای برای دستگیری سران جنبش سبز در ایران است اما محافظه کاران ایران هنوز با تردید و ترس به اجرایی شدن این موضوع نزدیک می شوند. هراس از واکنش اجتماعی و مردمی، سبب شده است تا با تمام قوا ابتدا مقدمات را فراهم کنند و سپس اگر موفق به اجرای این طرح شده اند آن را به واسطه رسانه هایی که در اختیار دارند، نوعی خواست عمومی مردم و بخش های سنتی و مذهبی جامعه ایران اعلام کنند.

در نامه روزنامه نگاران دربند آمده است:

روز عاشورای سال ۸۸ بار دیگر شاهد حوادث تلخ و حزن آوری بود که منجر به کشته و مجروح شدن چند تن از همراهان جنبش سبز شد.

باخبر شدیم که یکی از نزدیکان گرامی شما نیز در کنار سایر آسب دیدگان این واقعه به شهادت رسیده است. ما فرزندان روزنامه نگار شما که اکنون در بند گرفتار شده و به صورت پراکنده تحولات و تلاش های دمکراسی خواهانه جنبش سبز را دنبال می کنیم، ضمن تسلیت به شما و سایر خانواده های داغدار این حوادث از شما تقاضا داریم تا با درایت و شجاعت خویش بار دیگر به صحنه بیایید و با هدایت مسیر خواسته های مردم راه را بر هرگونه خشونت ورزی مسدود کنید زیرا که امروز پرچم سبز ایران زمین می بایست با بهره گیری از تجربیات گذشته، مطالبات دمکراسی خواهانه و عدالت جویانه خود را در فرایند مدنی و استفاده از پتانسیل های مردمی دنبال کند.
بدون شک نقش شما در رهبری حرکت کنونی در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد.

» ادامه مطلب

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

طراحی شده توسط ندای ایران زمین